Sinopsis Drama The One and Only (2021). Hai korang, sambung lagi kita hari ini dengan drama baru ini. Aku tahu, banyak drama baru sekarang ni tapi nak buat macam mana, kita tengok jer lah kan. hehe. Antara pelakon utama dalam drama ini adalah Ahn Eunjin dan Kim Kyung Nam. Drama yang mengisahkan tentang kehidupan wanita yang penuh dengan dugaan dan cabaran. jomlah kita baca sinopsis drama the one and only ini.


Sinopsis Drama The One and Only (2021)



Sebelum korang baca sinopsis drama the one and only ini, korang kena baca dulu sinopsis drama our beloved summer. drama ni best tau ! korang kenalah tengok!

Sinopsis Drama The One and Only (2021)

Drama ini ialah melodrama manusia di mana tiga wanita sakit tenat yang bertemu di hospis, terjerat dalam kes pembunuhan yang tidak dijangka dan memulakan perjalanan ajaib menghadapi 'satu orang' berharga mereka selepas berjuang untuk mengalahkan satu-satunya yang jahat ' satu orang' sebelum mereka mati.

Pyo In Sook ialah seorang wanita yang degil dan tidak sensitif yang walaupun selepas disahkan menghidap penyakit mematikan, tidak tahu perasaan apa yang perlu dirasai. 

Sebaliknya, Min Woo Cheon ialah pembunuh bayaran misteri yang tersembunyi di bawah tudung.

 Walaupun dia seorang pembunuh semula jadi dengan keadaan fizikal yang unggul, naluri yang tajam dan minda yang bijak, dia bergelut dengan parut emosi yang mendalam dan rasa kekosongan yang mendalam daripada menjalani kehidupan yang bengkok yang dia tidak mahu jalani. 

Selepas kedua-duanya bertemu, mereka akhirnya menjadi orang yang paling penting dalam hidup masing-masing.

Dalam hidup mereka, dua lagi wanita muncul, sama-sama memikul beban berat di bahu mereka. Seorang wanita sedemikian ialah suri rumah, Kang Se Yeon, yang telah menjalani kehidupan yang cukup normal tanpa disedari oleh sesiapa. 

Dia menyedari keretakan antara biasa dan kestabilan yang dia percayai dan sangat bergantung hanya selepas dijatuhi hukuman mati.

Manakala wanita lain, Seong Mi Do, yang merupakan seorang influencer SNS yang terkenal, juga tidak mempunyai banyak masa lagi untuk hidup. 

Dengan kematian yang hampir menjelang kehidupannya yang berjaya, dia mengalami pelbagai emosi yang kompleks.

Info Drama Sinopsis Drama The One and Only (2021)

Ohh ! sebenarnya banyak drama yang akan mula tayangan pada 20 Disember 2021 ini. Drama ini salah satu yang akan mula ditayangkan pada tarikh tersebut.

Drama asal dari korea selatan ini mempunyai 16 episod keseluruhannya dan diterbitkan oleh saluran JTBC.

Drama ini juga berdurasi 60 minit sahaja dan mempunyai rating umur 15 tahun keatas. Mungkin atas faktor genre drama ini kot.

Genrenya terdiri daripada Romance , drama dan melodrama tau.

Ada beberapa fakta menarik untuk korang. Yang pertama, Pelakon Park Sung-hoon pada mulanya akan mengambil watak sebagai Min Woo-cheon namun dia berundur daripada siri ini pada 14 Julai 2021, kerana masalah jadual lakonan dan komitmen lain.

Yang kedua, pada 25 Oktober 2021, dilaporkan bahawa Pelakon Kang Ye-won telah dikuarantin sendiri selepas dijangkiti COVID-19 selepas melakukan ujian kendiri sementara dia tidak dijadualkan untuk penggambaran sebagai sebahagian daripada cadangan produksi. 

Semua kakitangan yang telah berhubung dengannya disahkan negatif, dengan prosiding penggambaran seperti yang dijadualkan.

Senarai Pelakon Drama The One and Only

Drama ini diarahkan oleh Oh Hyun Jong dan skripnya ditulis oleh Moon Jung Min.

Untuk pelakon pula, kita seperti biasalah kita mulakan dengan pelakon utama dalam drama ini iaitu Ahn Eunjin, Kim Kyung Nam, Kang Ye Won dan Joy Red Velvet.

Untuk pelakon pembantu pula, kita ada barisan pelakon yang hebat seperti Han Gyu Won, Do Sang Woo dan Han Kyu Won.

Selain itu, kita juga ada pelakon seperti Jang In Sub, Ahn Chang Hwan , Go Do Shim dan pelakon kecil molek iaitu Kim Soo Hyung.


Watak-watak pelakon Drama The One and Only

Bahagian ini selalu menjadi tumpuan pembaca blog aku. yerlah kan, ramai yang nak tahu watak-watak dalam drama untuk memudahkan diorang memahami jalan cerita drama terutamanya dalam drama ini. Jadi, sekarang ni kita nak sembang pasal watak-watak dalam cerita the one and only ini.

Kita seperti biasalah kita mulakan dengan pelakon utama dalam drama ini iaitu Ahn Eunjin membawa watak sebagai Pyo In Sook. Dia ni merupakanSeorang wanita sakit tenat yang tidak peka dengan kehidupan sehingga tidak tahu emosi apa yang harus dipilih selepas dijatuhkan hukuman mati.

Pelakon Kim Kyung Nam sebagai Min Woo Cheon. Seorang lelaki di hujung nyawanya yang terjerat dalam kes pembunuhan dengan Pyo In-sook.

Kita juga ada pelakon Kang Ye Won yang membawa watak sebagao Kang Se Yeon. Dia merupakan Seorang suri rumah yang telah menjalani kehidupan biasa dengan harapan dan tanggungjawab yang munasabah tanpa disedari oleh sesiapa. 

Dia menyedari kepentingan kestabilan yang sangat dia percayai selepas disahkan menghidap penyakit mematikan. 

Yang terakhir adalah penyanyi dan pelakon Joy Red Velvet. Dalam drama ini dia membawa watak sebagai Seong Mi Do.

Mi do ini merupakan seorang influencer SNS yang telah disahkan menghidap penyakit terminal dan berdepan dengan pengakhiran kehidupan glamornya.

Untuk pelakon pembantu pula, kita ada barisan pelakon yang hebat seperti Han Gyu Won yang membawa watak sebagai Gu Ji Pyo. 

Dia merupakan Chaebol generasi ketiga, pengarah perancangan Kumpulan Eunkang, dan teman lelaki Seong Mi-do. Dia seorang yang panas kepala berkomunikasi dengan orang ramai melalui YouTube dengan personaliti yang mudah mesra sehinggakan rakan-rakannya pun tidak tahu bahawa dia seorang chaebol.

Kemudian pelakon Do Sang Woo sebagai Cho shi young. Dia merupakan seorang detektif dari Jabatan Polis Metropolitan Agensi Polis Metropolitan Seoul.

 Han Kyu Won pula sebagai Oh Young CHAN. Watak ini pula merupakan Suami Kang Se-yeon. Dia menjalankan perniagaannya sendiri selepas berkahwin dengan Se-yeon. Oh Young-chan menjalani kehidupan yang stabil, namun hidupnya perlahan-lahan mula hancur apabila isterinya disahkan menghidap penyakit terminal dan memasuki wad hospis.

Selain itu, kita juga ada pelakon seperti Jang In Sub yang membawa watak sebagai Oh Jin Gyu.

Seterusnya pelakon Ahn Chang Hwan pula sebagai Shin Tae IL.Dia ni pual seorang Dia mempunyai personaliti yang berhati-hati dan merupakan sekutu kepada Min Woo-cheon, yang merupakan pembunuh yang kuat dan berdarah dingin.

 Pelakon Go Do Shim sebagai Yook Seong Ja dan pelakon kecil molek iaitu Kim Soo Hyung pula membawa watak sebagai Lim Ji Hoo.


Penutup

Akhir sekali, jangan lupa untuk tonton drama the one and only ini yang akan  mula bersiaran pada 10 Disember 2021 ini. Lagi satu aku nak bagi tahu yang jalan cerita untuk dram aini sangat menarik. 

Korang baca jer sinopsis drama the one and only ini pun korang dah rasa tak sabar nak tengok keseluruhan drama ini sampai habis. jadi jangan terlepas pula waktu siarannya nanti.

Kalau korang nak tahu drama apa yang best, korang boleh scroll dalam blog ini. Aku dah update banyak drama korea untuk korang tau.

Selamat menonton !

Post a Comment

Previous Post Next Post