Sinopsis Drama Netflix The Sound Of Magic.  Drama Korea terbaru Netflix yang mendapat perhatian dari peminat setia drama Korea iaitu the sound of magic baru sahaja ditayangkan. Setelah kejayaan squid games dan all of us are dead , netflix sekali lagi mengeluarkan drama yang berkualiti yang berjaya menarik perhatian ramai. Mari kita baca sinopsis drama netflix the sound of magic.

Sinopsis Drama Netflix The Sound Of Magic


The Sound Of Magic merupakan drama yang baru sahaja ditayangkan iaitu pada 6 May 2022 , drama ini berdasarkan webtoon dan juga dengan tajuk yang sama yang ditulis dan dilukis oleh artis Ha Il Kwon.

Drama yang entuk muzikal dan mengisahkan seorang ahli silap mata misteri Ri Eul  (Ji Chang Wook), yang tiba-tiba muncul di hadapan seorang gadis yang telah kehilangan impiannya.

Webtoon untuk drama ini adalah bertajuk Annarasumanara yang dikeluarkan pada 28 June 2010 sehing 7 January 2011.

Sinopsis Drama Netflix The Sound Of Magic~~

Mengisahkan tentang Yoon A-Yi (Choi Sung-Eun) ialah seorang pelajar sekolah menengah, tetapi dia menyara dirinya dan adik perempuannya dengan bekerja sambilan. 

Dia tidak tahu di mana ibu bapanya berada. Bapanya dihalau dari rumah kerana pemungut hutang dan ibunya kemudian meninggalkan rumah.

 Walaupun dengan keadaan kewangannya yang lemah, dia mampu menduduki tempat teratas di sekolahnya secara akademik.

 Dia juga mempunyai penampilan yang cantik. Yoon A-Yi mahu menjadi dewasa secepat mungkin untuk mendapat pekerjaan yang stabil. 

Sementara itu, rakan sekelasnya ialah Na Il-Deung (Hwang In-Yeop). Dia kerap bersaing dengan Yoon A-Yi untuk menerima gred tertinggi, tetapi mereka mula mempunyai perasaan antara satu sama lain.

Pada suatu hari, Yoon A-Yi bertemu dengan Ahli Silap mata Ri-Eul (Ji Chang-Wook) di sebuah taman hiburan yang terbiar. 

Dia mengadakan pertunjukan silap mata kepada orang yang memberitahunya mereka percaya pada sihir.

 Dia seorang yang misteri, tetapi dia menghiburkan Yoon A-Yi, yang memberitahunya bahawa dia percaya pada sihir.

PELAKON - PELAKON THE SOUND OF MAGIC ~~

Drama ini sangat special kerana dibintangi oleh banyak pelakon-pelakon hebat Korea seperti Ji Chang Wook yang membawa watak Ri Eul.

Watak Yoon A Yi dibawa oleh pelakon wanita yang sedang meningkat naik iaitu Choi Sung Eun yang sebelum ini pernah membintangi drama popular Beyond Evil.

Hwang In Yeop yang sekarang namanya semakin dikenali turut sama membintangi drama ini sebagai Na II Deung.

Watak pelajar sekolah Sewon dibawa oleh Ji Hye Won , Kim Bo Yoon , Oh So Hyun yang mana masing2 watak mereka adalah Baek Ha Na, Kim So Hee dan Seo Ha Yoon.

Watak guru kelas di sekolah sewoon dibawa oleh Lim Ki Hong, Cha Ha Won Lee Jae Hak dan Jung Se Hyun turut membintangi drama ini sebagai pelajar.

Watak Yoon Yo Yi dibawa oleh Hong Jung Min manakala watak bapa dan ibu yoon yo yi dibawa oleh pelakon senior hebat Jo Han Chul dan Go Ae Ri.

Sapa peminat drama twenty five twenty one pastinya kenal Jurulatih yang ajar dalam drama tu kan dia turut berlakon drama ini dengan membawa watak ibu Na ii Deung.

PROFIL DRAMA THE SOUND OF MAGIC ~~

 Drama The Sound Of Magic ditayangkan di Netflix bermula 6 May 2022, drama ini diarahkan oleh pengarah hebat Kim Sung Yoon.

Drama ini ditulis oleh Ha II Kwon untuk komik manakala penulis drama ini adalah Kim Min Jung.

Keseluruhan episod drama the sound of magic adalah 6 episod.

Teruskan menonton ok.

Post a Comment

Previous Post Next Post