Sinopsis Drama Korea Yumi's Cells (2021). Drama yang baru sahaja ditayangkan iaitu Yumi's Cells (2021) merupakan antara drama-drama yang dinantikan pada tahun ini. Drama Yumi's Cells (2021) merupakan drama lakonan pelakon popular Kim Go Eun Ahn Bo Hyun dan di bawah korang boleh baca sinopsis drama korea Yumi Cell's (2021) ini.  Aku dengar drama ni dah viral dah siap pengarah drama ini cakap akan ada musim kedua nanti ! Drama yang diadaptasi dari webcomic dari Lee Dong Gun yang bertajuk Yumi's Cells dan ditayangkan di TvN , jom baca sedikit Info Dan Sinopsis drama Yumi's Cells.


Sinopsis Drama Korea Yumi's Cells (2021)



SINOPSIS YUMI'S CELLS (2021)~~

Menceritakan tentang Yu-Mi (Kim Go-Eun) seorang bujang yang bekerja seperti orang biasa. Dia seorang yang tidak pandai menunjukkan perasaannya. Melalui perhubungan percintaan dan pekerjaan , perasaan dia berkembang dan dia mula merasai pelbagai perasaan. Di dalam otak Yu-Mi ada satu cel yang menunjukkan emosi yang berlainan seperti sayang, kekerasan , rasional , buruk dan baik. Cel yang sedikit ini sangat active dalam otak Yu-Mi dan cel ini menengani masalah dan emosinya.

Pelbagai emosi dan expresi yang sering dilakukan oleh Yu-Mi namun semuanya berlainan , ini kerana satu sel itu. Dapat dilihat emosi Yu Mi berubah apabila dalam relationship dengan teman-teman lelaki dan rakan sekerja beliau. Saksikan emosi beliau macam mana.

Kemaskini Sinopsis Drama Yumi's Cells.

Dikawal oleh rangkaian sel yang kompleks, setiap manusia di planet ini terus berjalan oleh sistem pengendalian ghaib yang, sebahagian besarnya, diabaikan sepenuhnya. 

Walaupun manusia tidak pernah memikirkan cara mereka berfungsi, hari demi hari, sel-sel dalam tubuh manusia sentiasa bekerja, melakukan bahagian mereka untuk memastikan manusia mereka hidup dan sihat. 

Itulah sebabnya di luar, Kim Yoo Mi mungkin kelihatan seperti setiap wanita bekerja bujang lain di dunia, tetapi di bawah luaran biasa itu terdapat sesuatu yang benar-benar luar biasa.


Baru-baru ini mengalami perpisahan yang menyakitkan, sel cinta Yoo Mi telah jatuh ke dalam koma yang mendalam. 

Walaupun sel-sel di sekeliling bekerja keras untuk memulihkan rakan senegara mereka yang telah gugur, Yoo Mi menghabiskan hari-harinya terperangkap dalam kehidupan seharian. 

Dengan hati yang masih patah dan tiada prospek yang romantis, sel cinta Yoo Mi mungkin menghadapi masalah yang serius jika bukan kerana kemunculan mendadak Goo Woong. 

Seorang pembangun permainan yang terbantut emosi, Goo Woong tidak tahu bagaimana untuk meluahkan perasaan sebenarnya, tetapi selepas bertemu Yoo Mi, dia mendapati dirinya ingin mencuba.

 Dengan sel cintanya sendiri tanpa diduga mencetuskan kembali kehidupan Yoo Mi, perkara antara keduanya mula menjadi menarik. 

Dengan kedua-dua sel Yoo Mi dan Goo Woong bekerja lebih masa, kedua-duanya mendapati diri mereka semakin rapat. Tetapi adakah usaha kumpulan kecil sel ini benar-benar mencukupi untuk menyatukan dua hati selama-lamanya?


PROFIL DRAMA ~

DRAMA : Yumi's Cells 

TULISAN KOREA  : 유미의 세포들

PENGARAH  : Lee Sang Yeop

PENULIS  :  Song Jae-Jung, Kim Yoon-Joo, Kim Kyung-Ran And Lee Dong-Gun (webcomic)

EPISOD : 14

MASA TAYANGAN :  Jumaat & Sabtu (22:50)


Senarai Pelakon Utama dan Pembantu

Untuk drama ini, pelakon utamanya adalah Kim Go Eun dan juga Ahn Bo Hyun. Kedua-dua mereka ini digandingkan dalam drama yumi cells ini. Kim Go Eun membawa watak sebagai Kim Yoo Mi dan dia melakukan kerja yang menakjubkan. Sejujurnya, watak dia memang mencabar.

Ahn Bo Hyun pula membawa watak sebagai Ku Wong dalam cerita ini.

Mereka turut dibantu oleh Park Ji Hyun yang membawa watak sebagai Seo Sae Yi. Manakala Lee Yoo Bi pula membawa watak sebagai Ruby.

Selain itu, kita ada pelakon hebat Joo Jong Hyuk yang memegang watak sebagai Louis.

Kita juga ada pelakon Park Jin Young sebagai Yoo Ba Bii atau Bobby.

Ditambah pula dengan kehadiran jung soon won sebagai Nam Joo Hyuk Chief dan Pelakon Mi Ram sebagai Aida.

Kita juga ada Cameo dari Minho dari kumpulan Shinee. 

Kesemua pelakon-pelakonini digabung dan menghasilkan karya yang sangat menarik. Patutlah ramai penonton nak tengok musim kedua drama ni yang dijangka akan bermula tidak lama lagi! 

Hebat-hebat pelakonnya.

Kesemua pelakon pembantu ini semua handsome dan cantik2 macam watak utama , so memang tak rugi korang layan drama ini.

Sapa yang belum layan drama ini boleh layan yang ada subtitle dan boleh download sekali dekat sini >>> Yumi's Celss SUBS

REVIEW DARI PENONTON DRAMA YUMI'S CELLS

Kami himpunkan beberapa review dari penonton drama ini untuk membantu anda mendapatkan idea sama ada mahu menonton atau tidak drama ini.

Macam Mita ni cakap,

KDrama paling realistik pernah saya tonton...


" Saya suka pendekatan realistik yang dilakukan drama ini terhadap perhubungan dan proses pemikiran orang ramai. 

Saya amat menghargai usaha penulis webtoon untuk menggambarkan perasaan yang bermain untuk setiap keputusan yang dibuat oleh watak, dan begitu tepat dan realistik pada masa itu. Saya pasti ia memerlukan banyak analisis dan EQ yang sangat tinggi. 

Saya tidak membaca webtoon tetapi saya tahu cerita penuh. Memandangkan rancangan itu dibuat dengan sangat baik dan nampaknya kekal mengikut jalan cerita asal, saya telah memutuskan untuk tidak membaca webtoon, 

tetapi saya sedang menikmati karya lain daripada pengarang yang sama dan saya melihat kualiti yang sama dalam webtoon yang lain ini juga (baca Daily JoJo, ia sama baik dengan sel Yumi).

Cerita ini sebenarnya adalah yang terbaik dan paling realistik antara semua KDrama yang pernah saya tonton. Ia menjadikan anda berkaitan dan bersetuju dengan FL yang begitu mendalam. 

Sejujurnya, saya tidak mahu menonton drama itu pada mulanya kerana sel (saya seperti: Animasi?! Betul?!). Tetapi saya gembira untuk tidak melepaskan kerja yang menakjubkan ini, TERUTAMA sel-sel. 

Mereka mungkin watak animasi, tetapi merekalah yang menjadikan cerita itu begitu realistik. Mereka membenarkan anda menguraikan setiap perasaan dan pemikiran yang dimiliki oleh watak, dan mereka melakukannya dengan cara yang comel. 

Saya tidak mahu ulasan itu mengandungi sebarang spoiler jadi saya tidak boleh memberikan contoh kepada anda, tetapi jika anda pernah bertarikh sebelum ini, anda akan mendapati diri anda berkaitan dengan watak dan paling menikmati kampung sel.

Akhir Kata Dari Nurul.

Akhir sekali, Drama ni baru episod 6 ditayangkan so korang masih boleh kejar lagi ok ,kena tengok lakonan hebat Kim Go Eun dan Ahn Bo Hyun tau. Gandingan Woong dan Yumi. Sukar untuk menarik saya kepada watak animasi, tetapi suara-suaranya dipancarkan dengan baik dan dipersembahkan dengan baik, terutamanya sel emosi. 

Secara keseluruhannya, saya cukup suka lakonan, dan saya dengan sukacitanya akan memaafkan sebarang kekurangan lakonan/pelakonan demi cerita.

Korang yang mana dah layan drama ini , share dekat komen macam mana pandangan korang.

Selamat menonton ~

Post a Comment

Previous Post Next Post