Sinopsis Drama Shadow Beauty (2021). Hai korang, hari ni aku nak kongsikan mengenai sebuah drama korea lagi. drama ini sedang hangat ditayangkan dan bagi aku drama ini best sebab dia memberi kesedaran kepada penonton mengenai bahayanya buli terutamanya di dalam kawasan sekolah. Sebab itu drama ini mempunyai rating umur 15 tahun keatas.Korang nak tahu macam mana jalan cerita drama ini? jom kita baca sinopsis drama shadow beauty di bawah ini.


Sinopsis Drama Shadow Beauty (2021)




seperti biasa, aku nak ingatkan yang aku dah kemaskini drama baru iaitu drama taxi driver. drama ini mengisahkan tentang balas dendam yang dilakukan oleh anggota berpangkat yang menyamar sebagai pemandu teksi. korang boleh baca di link yang aku kongsikan dekat atas ini ya.

sekarang ini, apa pula sinopsis drama shadow beauty ini?  jom kita sambung baca sampai habis ya.

Sinopsis Drama Shadow Beauty (2021)

Jom kita sambung baca sinopsis drama shadow beauty ini ya. aku dah sediakan 3 versi sinopsis drama ini. korang bacalah semuanya untuk memudahkan pemahaman korang ya.

Siinopsis pertama, drama ini mengisahkan tentang  Koo Ae Jin.  Oleh kerana rupanya, Koo Ae Jin dibuli di sekolah malah dihina oleh orang yang tidak dikenali. 

Tetapi selepas sekolah, dia menjalani kehidupan rahsia: dengan solekan tebal dan jam mengedit foto, dia hidup sebagai Genie, bintang media sosial dengan 770K pengikut. 

Sinopsis Kedua.

Drama ini  mengisahkan tentang tidak pernah seorang pun dianggap cantik mengikut piawaian masyarakat, Koo Ae Jin telah menjalani kehidupan yang cukup sengsara. 

Sebagai pelajar sekolah menengah, dia sentiasa diseksa oleh rakan sebayanya malah orang yang tidak dikenali di tepi jalan. 

Walaupun dibuli oleh hampir semua orang di sekelilingnya, Ae Jin telah menemui cara yang mengejutkan untuk mengatasinya.

Menggunakan kemahirannya dengan kedua-dua solekan dan penyuntingan foto, Ae Jin menjalani kehidupan rahsia sebagai Genie, seorang pengaruh media sosial yang sangat popular dengan lebih daripada 770,000 pengikut. 

Dia telah menghabiskan berjam-jam setiap hari mekap dan lebih banyak jam menyunting fotonya, setiap foto yang Ae Jin hantar di media sosial pasti menjadi hit. 

Walaupun seronok menjalani kehidupan berganda ini, Ae Jin berasa ngeri apabila suatu hari Genie menerima mesej teks yang mengubah segala-galanya. 

Menghantar gambar dirinya yang tidak diedit, Ae Jin tiba-tiba menyedari hakikat bahawa ada seseorang mengetahui rahsia itu. Tapi siapakah orang itu.

Sinopsis ketiga.

Akibat terdesak mencari pengirim mesej misteri itu, Ae Jin terkejut apabila dia mengetahui siapa sebenarnya pelakunya. Tiba-tiba dia mendapati dirinya tertanya-tanya, berapa lama lagi dia akan dapat menyembunyikan kebenaran?

Ae-Jin ialah seorang pelajar sekolah menengah. Pelajar memanggilnya hodoh dan dia dibuli oleh mereka. 

Satu-satunya kawan yang dia ada di sekolah ialah Jin-Sung. Ae-Jin juga mempunyai rahsia yang tiada siapa tahu. 

Rahsianya ialah dia adalah pengaruh media sosial terkenal dan popular Genie, yang mempunyai lebih daripada 770,000 pengikut. 

Ae-Jin menjadikan swafotonya kelihatan cantik dengan membeli-belah gambarnya dan kemudian menyiarkannya di media sosial sebagai Genie.

Pada suatu hari, Ae-Jin menerima mesej teks dan gambar dirinya yang tidak disentuh. Orang itu sedar bahawa Ae-Jin adalah Jin.

Persoalannya, siapa yang tahu rahsia dia ni? kalau nak tahu, kenalah tengok sampai habis drama ni.

Senarai Pelakon Drama Shadow Beauty.

Selesai pasal sinopsis drama shadow beauty, kita nak berkenalan pula dengan pelakon-pelakon yang membintangi drama korea ini.

sebelum itu, kita nak kongsikan mengenai pengarah drama ini adalah Bang Soo in tau.

Baiklah untuk pelakon utama dalam cerita ini, mereka terdiri daripada shim dal gi, choi bo min, yang hong seok dan lee na gyung.

Untuk pelakon pembantu pula, kita ada pelakon heo jung hee, baek ji hye dan juga park jin soo.

seterusnya, drama shadow beauty ini pun ada pelakon jemputan dan dia adalah yoon sang young.

Watak-watak Drama

Sekarang ini kita fokuskan untuk watak-watak yang ada dalam cerita ni tau. kita mulakan dengan pelakon shim dal gi yang membawa watak sebagai koo ae jin atau genie. 

Dia ini merupakan pelajar yang sering dibuli oleh rakan-rakannya kerana rupa parasnya. Namun begitu dia menjadi terkenal melalui foto-foto solekannya yang berlebihan di media sosial.

Seterusnya pelakon choi bo min membawa watak sebagai kim ho in. Dia ini merupakan ketua kelas yang kelihatan seperti pelajar model biasa di luar tetapi mempunyai rahsia yang dia simpan sendiri.

Dia menjadi berminat dengan Goo Ae Jin walaupun dirinya dan kedua-duanya memulakan pakatan yang tidak selesa yang boleh bertukar menjadi perlawanan yang ditakdirkan atau nasib yang berliku.

kemudian pelakon yang hong seok pula membawa watak sebagai lee jin sung dan pelakon lee na gyung pula membawa watak sebagai genie juga dan sun mi jin.

bagi pelakon pembantu pula, pelakon heo jung hee membawa watak sebagai yang ha neul, kemudian pelakon baek ji hye membawa watak sebagai jo sae hee dan park jin sun pula membawa watak sebagai kawan kelas kepada jin sung.

Info Drama

Untuk info drama shadow beauty ini, drama yang berasal dari korea selatan ini mempunyai 13 episod sahaja dan telah mula ditayangkan pada 20 november 2021 dan dijangka akan habis pada 29 Disember 2021 ini.

Drama yang ditayangkan di saluran Kakao TV dan Viki ini hanya berdurasi 20 minit untuk setiap episod dan ditayangkan pada setiap hari Rabu dan Sabtu.

Bagi rating umur pula, ia hanya booleh dan sesuai ditonton oleh penonton yang berusia 15 tahun ke atas sahaja. mungkin kerana drama ini ada unsur buli dan keganasan.

Yelah, kita bimbang anak muda akan mudah terpengaruh jika mereka menonton drama ini.

Genre untuk drama korea kali ini adalah psychologi, romantik dan juga drama. Ia juga dikenali dengan tajuk False Beauty atau dalam bahasa koreanya geulimja minyeo. korang faham tak? hehehe

Drama ini juga didaptasi dari webcomic Geurimja Minyeo oleh A-Heum. Web komik tersebut telah  diterbitkan dari 2017 hingga 31 Mei 2020 melalui Kakao.

Penutup

Akhir sekali, aku nak ajak korang tonton drama menarik ini sebabnya ia ada jalan cerita yang menarik. Korang yang dah baca sinopsis drama shadow beauty ini juga akan rasa drama ini sangat menarik.

Aku tak sabar nak tahu siapa yang tahu rahsia sebenar ae jin tu. Macam misteri pulak bila tengok sekerat-sekerat. hehe

Yang kedua, aku suka nak tengok drama ini adalah drama ini sangat singkat dan mungkin ada yang tak puas tengok tapi bagi aku ia cukup baik untuk kekalkan momentum untuk menonton drama ini sehingga habis.

jadi jangan lepaskan peluang untuk menonton drama ini sehingga habis dan tolong share entri ini di facebook korang tau!

terima kasih dan selamat menonton!


Post a Comment

Previous Post Next Post