Biodata Jisoo Blackpink , Pelakon Snowdrop. Ok hari ini kita nak share dekat ampa mengenai pelakon drama Snowdrop 2022. Drama Snowdrop ditayangkan pada hujung bulan tahun 2021 dan bersambung pada tahun ini , drama ini menjadi trending setiap episode di luar Korea , drama yang mengandingkan pelakon baru dan pelakon lama sebagai tunggak utama. Gandingan Jung Hae In dan Jisoo Blackpink sebagai tunggak utama, hari ini kita nak kongsi kat ampa biodata jisoo blackpink serta latar belakang beliau.

Biodata Jisoo Blackpink , Pelakon Snowdrop


Korang mesti kenalkan kumpulan Idola Blackpink yang merupakan salah satu dari kumpulan idola yang popular di seluruh dunia selain BTS dan TWICE.

Jisoo merupakan salah seorang dari ahli kumpulan Blackpink yang debut pada tahun 2016 dibawah syarikat YG Entertainment , jom baca biodata jisoo blackpink.

Biodata Jisoo Blackpink , Pelakon Drama Snowdrop~

Nama sebenar beliau adalah Kim Ji Soo 김지수 ,beliau lahir pada 3 January 1995 di Gunpo ,Gyeonggido , South Korea.

Beliau berketinggian 162 cm dan beratnya adalah 44kg , nama samaran dan nama gelarannya adalah Chi choo dan jichu.

Jisoo beperanan sebagai lead vocalist di dalam kumpulan blackpink serta mengincharge visual dan MBTI beliau adalah ESTJ.

Beliau merupakan anak terakhir dari 3 orang adik beradik , beliau memiliki seorang abang dan seorang kakak.

Jisoo menjadi trainee di YG Entertainment bermula pada Julai 2011 dan debut pada bulan Ogos 2016.

Info Unik Mengenai Jisoo Blackpink ~~

Dari reality show blackpink , peminat mengatakan jisoo mempunyai personality 4D dan seorang yang suka ketawa.

Ahli kumpulan Blackpink , Jennie mengatakan yang bahawa Jisoo ini seorang yang mood maker di dalam kumpulan  blackpink.

Uniknya Jisoo adalah beliau boleh bermain drum dan juga boleh bermain piano namun dalam salah tu Live ahli kumpulan blackpink Rose ,jisoo mengatakan dia tidak pandai bermain gitar.

Jisoo sangat fasih bercakap bahasa jepun dan boleh berkomunikasi dengan bahasa Chinese basic.

Lagu ujibakat yang dinyanyikan Jisoo sebelum diterima masuk syarikat YG Entertainment adalah dari Lee Eun Mi iaitu I Have A Lover.

Jisoo ketika ditanya dibahagian mana dalam anggota badannya yang dia suka , dia menjawab muka dan bibirnya.

Kawan-Kawan Jisoo Blackpink Di Kalangan Idol Lain ~~

Part ini mesti korang tak sabar nak taw kan , korang jangan terkejut taw yang Jisoo banyak taw kawan-kawan idola yang lain.

Jisoo merupakan kawan baik kepada TWICE Nayeon sejak mereka menjadi trainee lagi , ada gambar Jisoo dan Nayeon berjumpa pada ketika mereka masih trainee.

Selain TWICE, Jisoo juga berkawan baik dengan Red Velvet Seulgi dan juga Girls Days Hyeri , juga berkawan dengan Gfriend Sowon yang lahir sama tahun dengan beliau.

Jisoo menjadi pengacara untuk rancangan music show Korea iaitu SBS Inkigayo bersama Got7 Jinyoung dan NCT Doyoung.

Jisoo menjadi salah seorang watak utama di dalam music video Epik High yang bertajuk Happen Ending.

Jisoo seorang yang sangat minat Pikachu dan beliau banyak mengumpul item-item dari Pikachu dan uniknya beliau akan tidur dengan plushie bunny dan snoopy.

Jisoo juga seorang yang tidak akan menangis apabila blackpink memenagi anugera tetapi beliau akan menangi apabila beliau duduk berseorangan.

Beliau sangat suka membaca buku dan akan membaca manga apabila dia hedak tidur.

 

Drama Lakonan Kim Jisoo Blackpink ~~

Biapun Jisoo masih baru dalam bidang lakonan jom tengok adakah beliau pernah berlakon sebelum ini.

Sebelum menjadi watak utama di dalam drama Snowdrop yang tengah hit sekarang , beliau banyak melakukan kemunculan sebagai watak tetamu atau dikenali cameo

Beliau melakukan cameo di drama Arthdal Chronicles  , Part Time Idols dan drama The Producers drama KBS2 pada tahun 2015.

 

Komen Mengenai Jisoo Dari Peminat~~

 Oleh kerana Jisoo merupakan artis Korea yang terkenal di seluruh dunia, banyak peminat meninggalkan komen di pada beliau yang memberi semangat.

Antaranya adalah , Jisoo-ya. Anda melakukannya dengan baik, peranan sebagai Eun Young Ro. Saya sangat bangga dengan kamu! Sejak 2018 saya menyukai anda, saya menunggu kerjaya pelakon anda

 dan sekarang saya boleh melihatnya dan berbangga dengannya. Betapa bertuahnya saya? Saya akan tunggu solo juga, walaupun mengambil masa yang lama saya akan tunggu.

Saya sangat berbangga dengan awak kebanggaan saya, saya sayang awak hingga ke bulan dan ke belakang. Jom ceria setiap hari, my beloved chichi <3

Selain itu, komen lain adalah secara khusus datang untuk mengatakan ini: Saya menjangkakan dia akan baik-baik saja pada peranan utamanya yang pertama, tetapi sejujurnya saya tidak menjangka

dia menjadi sehebat ini dan Jisoo, persembahan awak sebagai yeongro sangat hebat. Saya rasa dia adalah pelakon idola rookie terbaik setakat ini.

Komen yang peminat ingin Jisoo tahu adalah Kami ingin memberitahu anda bahawa kami sangat berbangga dengan anda; anda telah melangkah jauh, anda tetap kuat, dan anda terus berjuang

untuk impian anda sehingga ia menjadi kenyataan. Terima kasih banyak atas kerja keras anda untuk sentiasa memikirkan tentang peminat anda dan melakukan apa sahaja yang anda boleh untuk

menggembirakan mereka. Kami sangat menyayangi anda, kami sangat berterima kasih atas semua yang anda lakukan, dan kami sangat berbangga dengan anda.

 Sila jaga diri anda, jangan terlalu banyak bekerja, dan tekankan diri anda; ingat kesihatan anda diutamakan.

 Ingat bahawa anda disayangi oleh berjuta-juta orang di seluruh dunia yang mengetahui usaha anda. Anda adalah yang terbaik, dan anda akan melakukan yang terbaik. Kami sayang awak!!!

Saya tidak biasa melihat Jisoo sebagai pelakon. Saya mendapat perasaan yang sangat pelik selepas

menonton ep 1. Saya seperti "Apa! Lakonan dia bagus. Tak percaya ini drama pertama dia" So Heating, sooya?.

 Tidak kira apa yang berlaku, kejap dan orang yang menyayangi anda akan sentiasa menyayangi anda dan menyokong anda.

kim jisoo, anda seorang wanita hebat yang akan membuatkan kami terpikat dengan kemahiran lakonan anda yang hebat! orang di seluruh dunia menantikan titisan salji, dan kita tidak boleh

menunggu lagi. jangan risau sayang, ia akan mendapat sambutan hebat kerana orang menyayangi anda <33 kekal selamat xx

 

Media Sosial Personal Miliknya Dan Akhir Info Mengenai Jisoo Blackpink~~

Dari komen-komen di atas kita dapat lihat bahawa peminatnya sangat sayangkannya dan sangat gembira atas kehebatan beliau dalam menjadi watak utama.

Korang yang mana baru nak minat Jisoo boleh follow instagram beliau untuk melihat update terkini dari beliau tekan sini je>> @Jisoo

Info terakhir mengenai Jisoo adalah beliau seorang yang sangat suka senyum dan sangat senang apabila berbicara dengan orang.

Korang yang mana minat Jisoo teruskan minat beliau dan teruskan support perkembangan beliau sama ada sebagai penyanyi maupun pelakon.

 

Post a Comment

Previous Post Next Post