Throwback Drama Hit Korea Full House 2004. Hari ini kita nak kongsi drama korea hit pada suatu zaman dulu namun sehingga sekarang masih ramai yang ulang tengok drama ini. Drama yang yang mencipta fenomena , tidak hanya di Korea namun seluruh dunia. Full House merupakan drama lakonan Rain dan Song Hye Kyo , hari ini kita throwback drama full house 2004.

Throwback Drama Hit Korea Full House 2004


Pada 2004, drama full house ditayangkan di Korea selepas itu ia menjadi viral sehingga ke negara lain dan menjadikan drama ini menjadi tontonan yang banyak di luar Korea.

Drama yang memaparkan tema romantic komedi ini berjaya membuatkan hati penonton berbunga dengan scene-scene yang happy , jom kita tengok sikit profil drama Full House ini.

Profil Drama Full House 2004 ~

Drama Full House tajuknya di dalam bahasa Korea adalah 풀하우스 / í’€ 하우스   manakala sebutannya adalah Poolhawooseu.

Drama ini disiarkan di saluran KBS2 dan kesemua episode nya adalah 16 episod keseluruhannya manakala tarikh tayangan drama full house adalah pada 14 julai dan tamat pada 2 september.

Pengarah Drama ini adalah pengarah hebat iaitu Pyo Min Soo manakala penulis untuk edisi carton adalah Won Su Yeon dan Min Hyo Jung adalah untuk drama.

Tema drama full house adalah romantic komedi , drama dan banyak lagi.

 

Barisan Pelakon – Pelakon Drama Full House 2004 ~

Watak utama drama ini adalah pelakon cantik Song Hye Kyo yang membawa watak Han Ji Eun di dalam drama ini manakala pelakon kacak Rain membawa watak Lee Young Jae.

Kedua-dua mereka pertama kali bergandingan bersama , biarpun pertama kali namun keserasian mereka mendapat pujian ramai sehingga memenangi anugerah bersama.

Watak utama yang berikutnya adalah pelakon cantik Han Da Gam membawa watak Kang Hye Won yang sangat seksi pakaiannya di dalam drama ini dan menyukai Young Jae.

Pelakon tampan Kim Sung Su membawa watak sebagai Yoo Min Hyuk juga orang ketiga dalam hubungan Ji Eun dan Young Jae , agak annoying watak dia ini haha.

Tiga pelakon senior yang menghidupkan drama ini adalah Jang Yong , Seon Woo Eun Suk dan Kim Ji Yeong yang mana watak mereka adalah keluarga pada Young Jae.

Watak mereka adalah ibu dan ayah young Jae dan nenek Young Jae , di dalam scene mereka ini berjaya menviralkan lagu 3 bear.

Watak kawan baik pada Ji Eun yang sangat tak boleh pakkai adalah Jin Hee yang dilakonkan oleh Lee Young Eun dan Kang Do Han yang membawa watak Dong Wook.

Anugerah Yang Dirangkul Oleh Drama Ini ~

Jika sesebuah drama itu menjadi viral dan hit pastinya pelakon yang membintangi drama itu akan memenagi anugerah.

Song Hye Kyo berjaya menerima anugerah Top Excelllence, Popularity awards dan best couple awards di anugerah KBS Drama 2004.

Rain juga menerima anugerah atas lakonan beliau , beliau menerima anugera Excellence awards, popularity awards dan best couple juga di anugerah yang sama.

Drama ini sangat special kerana beberpa buah negara luar mengambil keputusan untuk meremake drama ini ke dalam drama negara mereka.

Sehingga 2020 masih banyak negara menghasilkan drama ini version mereka antara negara yang membuat remake adalah negara kita sendiri Malaysia , Philippines , Vietnam  ,Thailand dan banyak.

KOMEN-KOMEN DARI PENONTON DRAMA INI ~

Setakat ini ramai yang telah layan drama ini jadi jom kita tengok dan baca komen-komen dari penonton drama ini untuk tahun-tahun 2020 ke atas.

saya sangat sukakannya! Drama yang hebat! Walaupun kadang-kadang saya sangat jengkel dengan semua jeritan dan jeritan antara satu sama lain, kerana tidak dapat berkomunikasi dengan cara yang

betul antara satu sama lain, saya tetap menyukainya. Lakonan yang hebat, pelakon yang hebat, OST yang cantik, saya sangat menyukai watak-watak utama tetapi juga watak-watak lain yang hebat.

Rain dan Kim Sung Su, kedua-duanya cantik dan seksi, Song Hye Kyo salah seorang pelakon kegemaran saya, sangat cantik.

Walaupun drama itu dari tahun 2004, ia tetap menarik untuk ditonton. Tiada apa-apa yang rumit, romcom ringan tetapi atas. Saya sangat mengesyorkannya.

Drama slow-burn, tetapi itulah yang membuatkan ia menyeronokkan untuk ditonton: - adegan comel antara pelakon, chemistry yang sangat kuat - benci pelakon wanita kedua kerana dia sangat

mementingkan diri sendiri - pelakon lelaki kedua sangat menjengkelkan kerana dia boleh' t act - OST sangat mengagumkan

Jika anda mahukan drama yang slow burn, comel dan tidak terlalu serius, pilih yang ini. Terdapat masalah dengan beberapa watak tetapi saya rasa sikap tidak bersalah dan kasih sayang anak anjing

yang ditunjukkan oleh dua pelakon lelaki itu membuatkan anda melupakan segala-galanya.

sangat menjengkelkan saya baru sahaja menonton episod pertama dan saya perlu katakan, saya tidak pernah marah dengan rancangan tv sebelum ini. Kdrama datang dengan beberapa bodoh

tetapi ini mengatasi segala-galanya. Tidak hairanlah saya telah berhenti menontonnya sebagai seorang remaja selepas hanya beberapa episod ketika itu. Premis ini adalah perkara yang paling

tidak logik dan menjengkelkan yang boleh dibuat oleh sesiapa sahaja. Anda tidak boleh menjual rumah tanpa sebarang ID dan dokumen sah lain daripada pemilik rumah. Dan anda tidak boleh

hanya mengosongkan akaun bank daripada orang lain. Juga, siapa yang melawat negara lain tanpa wang? Berdasarkan rumahnya, dia sangat kaya dan harus memiliki sekurang-kurangnya beberapa

jenis kad kredit ATAU boleh mengeluarkan wang terlebih dahulu. Ia adalah tahun 2003 bukan tahun tujuh puluhan. Dan mengapa dia pergi ke perjalanan itu tanpa sebarang dokumentasi daripada

kemenangan yang sepatutnya? Dan lebih-lebih lagi tiket pergi balik untuk penerbangan pulang? Dan jika anda telah ditipu, anda pergi ke polis terlebih dahulu! Hakikat bahawa dia tidak meneruskan

laporan itu kerana dia berasa kasihan kepada 'rakan-rakannya' membuat saya mendidih. Mereka menipu dia bukan sahaja wangnya, Tetapi rumahnya dan semua yang dia miliki! Yang tidak masuk

akal kerana rakan-rakan sepatutnya digambarkan seolah-olah mereka benar-benar mencintainya

dan berasa buruk tentangnya. Mengosongkan akaun banknya di samping menjual rumahnya sama sekali tidak perlu. Ini adalah tulisan paling malas yang pernah saya saksikan.

Dari drama remake ke drama korea Saya jatuh cinta dengan siri ini apabila ia ditayangkan di Filipina. Watak kontras pelakon utama menjadikan siri ini menyeronokkan untuk ditonton, memasuki

perkahwinan kontrak, dan akhirnya jatuh cinta antara satu sama lain. Saya tidak akan melupakan lagu hye-kyo yang membawakan lagu "tiga beruang" dan adegan khemah, di mana jae muda

bercakap tentang cintanya yang besar dan abadi kepada ji-eun. Saya kecewa kerana tiada musim 2 siri ini. full house adalah satu kejayaan besar di Filipina.

Post a Comment

Previous Post Next Post