Drama One Spring Night Lakonan Jung Hae In. Hi Korang , hari ini kita nak kongsi drama lakonan Jung Hae In yang namanya yang semakin hari semakin menjadi sebutan. Drama lakonan Jung Hae In yang kita nak share adalah drama One Spring Night.

Drama One Spring Night Lakonan Jung Hae In




Drama One Spring Night ini merupakan drama Jung Hae In bersama dengan pelakon cantik dan popular Han Ji Min.

Gandingan Jung Hae In dan Han Ji Min ini merupakan drama yang dipuji ramai kerana gandingan mereka dikatakan nampak seperti reality , jom kita baca synopsis drama ini.

SINOPSIS DRAMA ONE SPRING NIGHT 2019~~

Drama ini mengisahkan tentang Lee Jeong-in (Han Ji-Min) ialah seorang pustakawan yang telah menjalin hubungan dengan seorang jurubank, Kwon Gi-seok (Kim Jun-han) selama 4 tahun.

Sementara Yoo Ji-ho (Jung Hae-in) ialah seorang ahli farmasi, dan seorang bapa tunggal yang mempunyai seorang anak.

Beliau merupakan junior Kwon Gi-seok dari universiti yang sama mereka tidak sedar sehingga bertemu antara satu sama lain,

Yoo Ji-ho dan Jeong-in akan bertemu pertama kali pada suatu kejadian dan merasa sesuatu pada masing-masing dan hubungan dalam cahaya yang baru.

Jeong-in bertemu Ji-ho di Farmasi Woori apabila dia pergi membeli ubat untuk menghilangkan mabuknya.

Dia memberitahunya dia sedang tergesa-gesa, tetapi dia sedar dia terlupa dompetnya kerana dia meninggalkannya di tempat rakannya dari malam sebelumnya.

 Dia memberikan remedi kepadanya dan memberitahu dia boleh membayarnya kembali kemudian, dan dia juga memberinya wang untuk teksi pulang.

Ji-ho serta-merta menjadi berminat dengan Jeong-in selepas pertemuan pertama mereka, dan tidak membalas mesejnya dengan sengaja jadi dia perlu membayar baliknya secara peribadi dan bukannya

membayar balik EFT. Apabila dia akhirnya melawat semula farmasi, dia menunjukkan minatnya terhadapnya dan dia menjawab dia hanya boleh berkawan dengannya.

 Dia memberitahu Ji-ho dia sedang menjalin hubungan. Ji-ho teragak-agak mengakui dia adalah ibu bapa tunggal dengan seorang anak lelaki daripada hubungan terdahulu.

(Keibubapaan tunggal di Korea Selatan masih tidak disenangi walaupun beberapa sikap tentang subjek itu berubah menjadi lebih positif.)

Sebagai ibu bapa tunggal muda, Ji-ho perlu menghadapi stigma sosial ini daripada hampir semua orang sepanjang episod.

Orang asing, ibu bapa Jeong-in, dan rakan-rakannya memandang rendah kepadanya kerana keadaan ibu bapanya. Dia adalah satu-satunya orang yang kelihatan tidak kisah.

Perhubungan mereka mendapat halangan , Jeong In sudah memberitahu kekasihnya bahawa beliau mahu putus namun masih tidak dapat diterima kekasihnya itu.

Kwon Gi Seok malah menggunakan bapanya untuk mendapatkan kembali Jeon In , beliau malah cuba mengganggu hubungan Jeong In dan Ji Ho.

Anak Ji Ho juga pernah pertemu dengan Jeong In , adakah beliau menerima Jeon In? dan bagaimanakan mereka mengatasi masalah antara mereka berdua dengan ibu bapa pada

Jeong In yang sangat tegas, mampukah dapat melebur hati mereka.

BARISAN PELAKON DRAMA ONE SPRING NIGHT 2019 ~~

Drama One Spring Night ini dibarisi oleh barisan pelakon-pelakon yang cukup hebat dan popular bermula dengan Han Ji Min.

Han Ji Min yang merupakan pelakon wanita popular di Korea membawa peranan sebagai Lee Jeong In yang banyak bermain dengan emosi, beliau dikenali dengan drama Rooftop Prince ,

Padam Padam , Familiar Wife , Filem Miss Baek dan banyak lagi.

Selain itu, drama ini turut dibarisi oleh Jung Hae In yang pada ketika itu popular dengan drama Something In The Rain bersama Son Ye Jin.

Jung Hae In membawa watak sebagai Oh Ji Ho yang merupakan seorang bapa tunggal , juga bermain dengan emosi seperti Jeong In.

Jung Hae In sendiri memberitahu beliau menerima tawaran lakonan drama ini setelah mengetahui yang Han Ji Min bersetuju membintangi drama ini.

Selain pasangan tunggak utama  ini , pelakon yang membawa watak bekas kekasih Jeong In iaitu Gi Seok adalah pelakon Kim Joon Han.

Di dalam drama ini , Jeong In merupakan anak kedua dari 3 beradik perempuan , kakak kepada Jeong In di dalam drama ini dibawa oleh Lim Seong Eon yang mana wataknya adalah Lee Seo In.

Manakala watak adik kepada Jeong In pula adalah Lee Jae In yang dibawa oleh pelakon cantik Joo Min Kyung.

Watak bapa yang annoying di dalam drama ini dibawa oleh Song Seung Hwan bapa kepada Jeong In yang bernama Lee Tae Hak.

Ibu kepada Jeong In di bawa oleh pelakon senior Gil Hae Yeon yang wataknya adalah Shin Hyung Sun manakala pelakon Lee Moo Saeng membawa watak Nam Shi Hoon.

Pelakon cantik Lee Sang Hee membawa watak kawan baik kepada Jeong In yang bernama Song Yeon Ju.

Pelakon cilik Ha Yi An pula merupakan pelakon yang membawa watak anak kepada Oh Ji Ho yang bernama Yoo Eun Woo.

Watak ibu dan bapa kepada Oh Ji Ho pula dibawakan oleh Oh Man Seok dan Ki Jung Young yang wataknya bernama Yoo Nam Soo dan Ko Sook Hee.

REVIEW DAN KOMEN MENGENAI DRAMA ONE SPRING NIGHT 2019~~

Komen dan review drama One Spring Night ini menadapat pujian dari penonton dan orang ramai sehinggakan membolehkan pelakon utama memenangi anugerah di MBC Drama Awards 2019.

Jung Hae In dan Han Ji Min masing-masing menerima penghargaan “Top Excellence Awards” dari MBC Drama Awards.

Jom baca komen mengenai drama ini , antaranya adalah mereka menyukai jalan cerita drama ini .

Saya sangat suka jalan ceritanya. Saya dapati bahawa Ia sangat realistik dan boleh dikaitkan.

 Saya telah menonton dan menonton banyak kdrama..tetapi tidak ada yang meninggalkan perasaan yang begitu mendalam dalam diri saya (mabuk atau sedar!.. lol)

suka segala-galanya tentang drama ini. Hati resah setiap episod. And to be honest, saya tak habis pun tengok SITR (cos of the ost! Ha!...) but this one.. OST, pelakon, plot.. betul-betul kena! suka

 setiap potongan drama ini. Saya menikmati dan menghargai setiap detiknya.. harap mereka ada lebih banyak drama seperti ini.. ?

Komen lain adalah , Satu lagi siri yang diremehkan! Saya dapat melihat mengapa orang akan menilai ini rendah kerana ia bukan drama biasa anda. Siri ini benar-benar nyata.

Ada yang tidak akan menghargai cerita penuh kerana ia kelihatan perlahan tetapi begitulah hubungannya.

Segala-galanya terasa nyata dan emosional dan saya tidak dapat mengenang kembali pengalaman masa lalu saya yang hampir sama dengan ini.

Hanya tonton beberapa episod dan lihat sama ada ia untuk anda.

Cenderung berada di sisi yang matang dan orang yang boleh mengaitkan cerita itu akan lebih menghargainya seperti saya. Siri ini pergi ke senarai 5 teratas saya. 98/100

KATA-KATA AKHIR

Drama One Spring Night ini drama yang jalan ceritanya sangat berlainan dari drama lain , ditambah lakonan pelakon utama yang hebat.

Korang boleh tengok drama ini One Spring Night 2019 di sini >> https://www5.dramacool.sk/drama-detail/spring-night

Selamat menonton ye korang !

 

Post a Comment

Previous Post Next Post