Drama Romance Is A Bonus Book Lakonan Lee Jong Suk Dan Lee Na Young. Mana peminat Lee Jong Suk , hari ini kita nak share drama lakonan beliau bersama dengan pelakon senior. Sebelum ini Lee Jong Suk pernah beritahu yang Lee Na Young merupakan ideal perempuan idaman beliau. Dan akhirnya beliau berpeluang berlakon bersama dengan perempuan idaman beliau. Drama yang akan dikongsikan pada hari ini adalah drama romance is a bonus book yang dilakonkan oleh Lee Jong Suk dan Lee Na Young.

Drama Romance Is A Bonus Book Lakonan Lee Jong Suk Dan Lee Na Young


Drama A Romance Is A Bonus Book ini bertemakan melodrama, persahabaan, syarikat dan romantic komedi.

Jom kita baca synopsis penuh drama romance is a bonus book di bawah ini.

 

SINOPSIS DRAMA ROMANCE IS A BONUS BOOK ~

Drama ini mengisahkan tentang Cha Eun-Ho (Lee Jong-Suk) yang merupakan seorang penulis genius dan ketua editor termuda yang pernah ada di syarikat penerbitan.

Dia seorang yang bijak dan kacak serta dia juga pemarah di tempat kerja, tetapi dia mempunyai hati yang hangat dan personaliti yang munasabah.

Sementara itu,Kang Dan-Ni (Lee Na-Young) pernah menjadi penulis salinan yang popular, tetapi dia tidak lagi.

Dia kini bankrup dan sedang menganggur biarpun dia cuba mencari pekerjaan, kerana kerjayanya yang mengagumkan ,

namun latar belakang pendidikan yang cemerlang, dia tidak dapat mencari pekerjaan baharu.

Ini membuatkan , Kang Dan-Ni mendapat pekerjaan di sebuah syarikat penerbitan dengan berbohong tentang latar belakangnya. Cha Eun-Ho ialah ketua editor di syarikat penerbitan itu.

Mereka mula membina perasaan romantis antara satu sama lain, mereka saling bantu membantu apabila salah seorang mempunyai masalah.

Sesuatu yang menjadi Cha Eun Ho dan Kang Da Ni meragui perhubungan mereka adalah hubungan seperti adik beradik mereka .

Adakah perhubungan mereka akan berakhir dengan baik.

 

BARISAN-BARISAN PELAKON ROMANCE IS A BONUS BOOK ~

Barisan pelakon romance is a bonus book ini terdiri dengan pelakon yang hebat , seperti Lee Na Young yang merupakan pelakon wanita yang sangat popular di Korea.

Di dalam drama ini beliau membawa watak Kang Da Ni yang merupakan seorang yang bernasib sangat tidak baik bermula dengan tidak jadi kahwin dan tiada pekerjaan.

Sementara itu , Lee Jong Suk di dalam drama ini membawa watak Cha Eun Ho , lelaki yang perfect dari segala sudut .

Pelakon cantik Jung Eugene bakal membawa watak Song Hae Rin yang merupakan teman rapat dan teman sekerja Cha Eun Ho dan dalam diam meminati Eun Ho.

Wi Ha Joon juga merupakan salah seorang dari pelakon drama romance Is a bonus book , beliau membawa watak Ji Seo Jun.

Watak yang kelakar di dalam drama ini adalah watak Kim Jae Min yang merupakan pengarah di syarikat buku tempat Eun Ho dan Dani bekerja , watak ini dilakonkan oleh Kim Tae Woo.

Watak serius tetapi sebenarnya kelakar Kim Yu Mi di dalam drama ini dibawa oleh Go Yu Seon manakala watak Jo Han Chul dibawa oleh Bong Ji Hong.

Pelakon senior , Kim Sun Young membawa watak Seo Yeong A di dalam drama ini manakal watak Park Hoon dibawa oleh Kang Ki Doong.

Pelakon meningkat naik Park Gyu Young membawa watak Oh Ji Yul manakala watak Hong Dong Min dibawa oleh pelakon Oh Eui Sik.

Lee Ji Won yang merupakan pelakon cilik membawa watak Hong Jae Hui , selain itu, Lee Kwan Hoon dan Choi Seung Yoon membawa watak Bae Gwang Soo dan Lee Seung Jin.

 

PROFIL PENUH DRAMA ROMANCE IS A BONUS BOOK ~~

Selain Romance Is A Bonus Book , drama ini turut dikenali sebagai Romance Is a Supplement , How to Publish Love? , Romaenseuneun Byulchaekboorok , Romaenseuneun Byeolchaekburok

Drama romance is a bonus book ini diarahkan oleh pengarah hebat Lee Jeong Hyo manakala penulis drama ini pula adalah Jung Hyun Jung.

Romance is a bonus book ditayangkan di saluran tvN bermula 26 january sehingga 17 march tahun 2019.

 

KOMEN –KOMEN DARI NETIZEN MENGENAI DRAMA INI ~

Komen –komen mengenai drama ini ada positif dan juga negative , jadi jom kita baca satu-satu komen dari peminat.

Tidak pernah kecewa apabila melihat lakonan sempurna Lee Jong Suk, saya sangat menyayanginya dalam segala hal!

 Padanan sempurna lakonan hebat hebat dengan karisma hebat, penampilan hebat! Setiap kali saya melihatnya di skrin, dia meletakkan markahnya dengan persembahan yang sempurna.

Salah seorang pelakon korea kegemaran saya. Drama ini sangat bagus, saya sangat menyukainya dan belajar banyak tentang buku, puisi dan lain-lain.

Cerita yang bagus, OST yang cantik, lakonan yang hebat semua pelakon.

 Benar-benar sangat baik dilakukan oleh mereka semua. Satu-satunya tolak yang mungkin tidak begitu penting bagi sesetengah daripada anda, walaupun 2 petunjuk menunjukkan prestasi terbaik,

 saya tidak merasakan chemistry antara mereka, ia berasa tidak semulajadi sama sekali. Tetapi tetap drama itu berbaloi untuk ditonton! Ia sangat bagus! 9/10

Komen lain adalah Pada mulanya saya fikir ia hanyalah satu lagi drama percintaan cheesy k yang biasa kemudian saya mencubanya dan ketagih dengannya.

 

Persembahan yang hebat. Lebih-lebih lagi jika anda menggemari percintaan tema noona Rancangan ini mencerminkan realistik masyarakat yang keras dan bagaimana syarikat penerbitan menghargai

buku mereka seperti bayi mereka, memproses kerja keras mereka tentang bagaimana sebuah buku 'dilahirkan'.

Anda akan tersentuh dengan kerja keras mereka dan betapa berharganya setiap buku.....secara umumnya tiada penjahat di sini jadi amatlah hangat untuk menonton terutamanya bahagian akhir.

Ia seperti menonton secebis kehidupan mengenai ibu tunggal yang bergelut yang kehabisan wang, tiada rumah tinggal, suami curang melarikan diri tanpa memberinya nafkah, menganggur dan tidak

dapat mendapatkan pekerjaan yang sewajarnya kerana terhenti beberapa tahun sebagai suri rumah. dan hasil kerja syarikat penerbitan.

 

Semua barisan pelakon berlakon dengan baik, malah watak-watak sampingan pun agak ringan untuk ditonton. Beberapa bahagian adalah lucu. Anjing peliharaan Gum Bi juga sangat comel. Pengakhiran yang baik secara umum.

Komen yang 50 positif dan 50 negatif,  sejujurnya ia bermula dengan hebat - saya dapat melihat chemistry adik-beradik pada mulanya. dan semua orang, termasuk petunjuk kedua mempunyai

chemistry yang baik dengan sesalur kuasa. masalahnya ialah penulisan. pelakonnya hebat tetapi penulisannya sungguh mengerikan. perubahan kepada kimia adik beradik kepada kimia romantik

adalah terlalu pantas sehinggakan ia tidak berasa legit seperti,, ia masih berasa seperti dia sedang berpacaran dengan sepupunya walaupun dia tidak. mereka bukan pasangan. petunjuk utama

mempunyai kimia percintaan yang lebih baik dengan petunjuk kedua mereka, saya tidak bergurau pun. and seriously my god tulisan tu comot sangat. macam sedih sangat. semua pelakon ini

mempunyai potensi tetapi watak utama wanita itu sendiri tidak pasti dan banyak perkara lain. macam dia pensyarah?? apa yang berlaku kepada itu. ia hanya ditunjukkan sekali dan itu sahaja.

Bagaimanapun saya telah menjatuhkan ini separuh jalan bc saya tidak dapat menerimanya. malah pelakon utama lelaki dan pelakon lelaki kedua mempunyai kimia percintaan yang lebih baik

pelakon utama.

 

REVIEW DARI UNA , DAN AKHIR SEKALI.

Una merupakan salah seorang yang dah layan drama ini , Una rasa drama ini best sebab pelakon utama sebab Lee Jong Suk dan Lee Nayoung merupakan gandingan yang mantap.

Namun kalau untuk jalan cerita drama ini agak kureng sebab ada part memang nampak real dan ada part yang nampak buat-buat.

Tapi kalau korang tengok sebab pelakon utama memang korang akan layan drama ini sampai habis , so tengok ja sampai habis.

Tak bosan drama ini dan jalan ceritanya unik, selamat menonton korang .

Post a Comment

Previous Post Next Post