Review Drama Love Alarm Lakonan Kim Soo Hyun dan Song Kang. Hari ini kita nak review dan share mengenai drama Love Alarm yang mana drama ini dibarisi oleh pelakon yang terbaik. Love Alarm ini merupakan drama lakonan Kim So Hyun , Song Kang dan Jung Ga Ram. Drama Love Alarm ini telah ditayangkan pada tahun 2019 dan mendapat sambutan yang sangat menggalakkan sehingga wujudnya musim kedua pada tahun 2021 

Review Drama Love Alarm Lakonan Kim Soo Hyun dan Song Kang


Aku dah kongsikan drama thirty nine untuk korang, boleh lah baca yer..

Untuk info drama Love Alarm ini dari webcomic Joahamyun Woolrineun dari Cheon Kye Young yang diadaptasi menjadi drama , sebelum kita review drama ini jom baca synopsis drama ini.

Ini yang dinantikan! SINOPSIS DRAMA LOVE ALARM 2019 ~

Aplikasi telefon bimbit Joalarm dicipta. Jika seseorang menyukai anda dan mereka berada dalam jarak 10 meter dari anda, penggera untuk apl itu berbunyi.

Aplikas ini juga menunjukkan bilangan orang yang menyukai anda, tetapi apl itu tidak mendedahkan butiran khusus tentang orang yang menyukai anda.

Kim Jo-Jo (Kim So-Hyun) ialah seorang pelajar sekolah menengah yang seorang cantik dan bijak.

Dia kelihatan seperti seorang yang ceria, tetapi ibu bapanya meninggal dunia ketika dia masih kecil.

 Sejak kematian ibu bapanya, Kim Jo-Jo tinggal bersama keluarga makcik. Hidup di sana bukan mudah untuk Kim Jo-Jo. Dia tidak memuat turun aplikasi viral ini.

Sementara itu, Hwang Sun-Oh ialah pelajar lelaki popular di sekolah menengah yang sama tempat Kim Jo-Jo bersekolah.

 Dia adalah anak kepada keluarga yang kaya, tetapi dia tidak disayangi oleh ibu bapanya.

Rakan baiknya Lee Hye-Young juga bersekolah di sekolah menengah yang sama. Hwang Sun-Oh perasan bahawa kawan baiknya Lee Hye-Young menyukai Kim Jo-Jo.

Hwang Sun-Oh ingin tahu sama ada rakannya benar-benar menyukainya, jadi dia menciumnya.

Sambungan Musim kedua! SINOPSIS DRAMA LOVE ALARM MUSIM 2 (2021)

4 tahun selepas aplikasi telefon bimbit Joalarm dicipta, orang biasa menggunakan Joalarm versi 2.0.

Aplikasi yang dikemas kini mempunyai fungsi baharu untuk melihat 2 senarai: satu adalah untuk orang yang menyukai anda dan satu lagi adalah untuk orang yang anda akan suka.

Disebabkan oleh versi baharu Joalarm, perubahan kecil berlaku antara Jo-Jo (Kim So-Hyun) dan Hye-Young (Jung Ga-Ram).

Jo-Jo ada dalam senarai orang yang akan menyukai anda untuk Joalarm Hye-Young dan  Hye-Young gembira tentang itu.

Sun-Oh (Song Kang) meninggalkan Jo-Jo kerana Joalarmnya tidak berbunyi apabila Jo-Jo berada berdekatan dengannya.

Dia percaya Jojo tidak menyukainya, tetapi dia masih tidak dapat menghapuskan pemikiran bahawa Jo-Jo mungkin masih menyukainya.

 

PROFIL DRAMA LOVE ALARM 2019 DAN LOVE ALARM 2021

Love Alarm 2019 merupakan drama yang diadaptasi dari webcomic dan mempunyai keseluruhan 8 episod yang ditayangkan pada hujung tahun 2019.

Tajuk Love Alarm di dalam bahasa korea sebutanya adalah Joahamyun Woolrineun manakala tulisan Korean nya pula (좋아하면 울리는)

Drama hit ini diarahkan oleh pengarah hebat Lee Na Jeong yang mengarahkan drama hit seperti Fight For My Way lakonan Park Seo Joon dan Kim Ji Won.

Drama arahannya yang lain adalah juga drama hit Oh My Venus lakonan Shin Min Ah dan So Ji Sub yang ditayangkan di KBS2 pada tahun 2015.

Penulis untuk webcomic Love Alarm adalah penulis Cheon Kye Young manakala penulis untuk drama adalah penulis Lee A Yeon dan penulis Seo Bo Ra.

Drama ini ditayangkan di saluran Netflix dan sangat popular di luar negara.

Untuk Love Alarm Musim 2 tajunya masih dikekalkan hanya ditambah musim kedua di akhir tajuk drama ini.

Pengarah untuk drama Love Alarm Musim 2 diarahkan oleh pengarah lain dari musim pertama iaitu pengarah Kim Jin Woo dan pengarah Park Yoo Young.

Manakala untuk penulis webcomic musim kedua masih orang yang sama Cuma penulis bagi drama musim 2 ini berlainan.

Dimana penulis Kim Seo Hee , penulis Kwon Ji Young dan penulis Cha Yeon Soo merupakan penulis untuk drama Love Alarm musim 2.

Masih dikekalkan tayangan di saluran Netflix dan episode keselurahan untuk musim kedua hanyalah 6 episode.

BARISAN PELAKON-PELAKON YANG MEMBINTANGI DRAMA LOVE ALARM

Bagi barisan pelakon drama Love Alarm dan Love Alarm Season 2 ini masih mengekalkan watak utam yang mana Kim So Hyun , Song Kang dan Jung Ga Ram.

Kim So Hyun membawa watak Kim Jo Jo , Jung Ga Ram di dalam drama ini membawa watak Lee Hye Young manakala Song Kang membawa watak Hwang Sun Oh.

Pelakon cantik dan semakin popular Go Min Si masih dikekalkan wataknya yang bernama Park Gul Mi di dalam drama ini.

Pada musim pertama , Lee Jae Eung membawa watak sebagai Chon Duk Gu manakala pelakon cantik Song Seon Mi membawa watak Jeong Mi Mi.

Pelakon senior Shim Yi Young dan Kim Young Pil turut berlakon untuk musim 1 dengan wataknya adalah Bae Kyeong Hui dan Hwang Jae Cheo.

Pelakon berbakat Park Sung Yeon dan Yoon Na Moo masing-masing membawa watak Ko Hyun Sook dan Kim Min Jae untuk musim pertama.

Untuk Love Alarm Season 2 , pelakon yang membarisi drama ini adalah Park Sung Yeon dan Bae Da Bin yang masing2 membawa watak Ko Hyun Suk dan Mon Soon.

Love Alam Season 2 masih mengekalkan watak Bae Kyeong Hui yang berlakon sebagai watak bernama Shin Yi Young.

 

REVIEW DAN KOMEN MENGENAI DRAMA LOVE ALARM DAN LOVE ALARM SEASON 2

Drama Love Alarm untuk kedua-dua musim sudah pun tamat , jadi banyak yang sudah layan drama ini jadi jom kita baca komen2 mengenai kedua2 musim ini.

Untuk Love Alarm 2019 , drama ini drama ini sangat bagus, jika ia ditujukan kepada khalayak yang lebih luas, pasti ramai yang berharap pada pasangan utama tetapi memandangkan peminat kdrama adalah satu-satunya yang mungkin menonton ini.

Jadi, mereka terlalu terbiasa dengan perkara klise dan mereka tidak Saya tidak suka slowburn seperti dalam musim 2 kerana anda tidak menjangkakan itu dari drama Korea tetapi saya rasa ia sangat menyegarkan hampir seperti pendahulu kedua akhirnya mendapat gadis itu kerana sunoh bukan begitu

Rating yang diberikan untuk musim pertama dan komen dari netizen adalah Siri boleh diterima.

Sangat murahan, orang dewasa pasti tidak menyukainya, saya tahu boppers kecil akan menyukainya.

 Ia tidak menjengkelkan atau apa-apa seperti beberapa siri lain dan. Ini adalah cara yang baik untuk menghabiskan masa apabila anda bosan. 80/100

Untuk Love Alarm Season 2 pula , peminat drama ini mengatakan saya baru sahaja selesai menonton penggera Cinta dua musim.

 Cerita itu sungguh menggembirakan. Saya peminat hebat Kim so-hyun dan saya juga menonton ini kerana dia. Walau bagaimanapun saya dapati ini menarik.

 Ini adalah kali pertama saya menonton drama kedua-dua Song kang dan Jang ga-ram. Saya rasa mereka berdua adalah pelakon yang berbakat dan kelihatan kacak.

Komen lain adalah Kebanyakan orang yang lebih suka musim pertama kerana percintaan sekolah menengah yang comel masih terlalu muda dan tidak tahu untuk melihat trauma Jojo dan

 bagaimana ia mempengaruhi keputusannya yang kelihatan bodoh.

 


AKHIR KATA

Korang yang belum layan drama ini boleh layan sebab tak banyak episode dan chemistry pelakon-pelakon untuk kedua-dua musim sangat terbaik !

Selamat menonton ampa semua !.


Post a Comment

Previous Post Next Post