Drama Forecasting Love and Weather Lakonan Park Min Young Dan Song Kang. Drama yang paling dinanti – nantikan bakal ditayangkan tidak lama lagi. Gandingan dua pelakon utama yang popular dan sepadan Park Min Young dan Song Kang di dalam drama Office Forecasting Love and Weather  merupakan drama yang bakal ditayangkan di saluran JTBC pada minggu kedua bulan February ini.

Drama Forecasting Love and Weather Lakonan Park Min Young Dan Song Kang






Pada bulan June tahun lepas , JTBC mengeluarkan kenyataan bahawa drama terbaru mereka akan menampilkan gandingan yang mantap Park Min Young dan Song Kang.

Drama Office Romance Cruelty ini mengisahkan tentang cinta dan kehidupan kerja pekerja di Pentadbiran Meteorologi Korea.

SINOPSIS DRAMA FORESCASTING LOVE AND WEATHER 2022~

Menceritakan tentang pekerja perkhidmatan ramalan cuaca negara Korea yang mana kehidupan alam pekerjaan dan percintaan di sana diketengahkan.

Jin Ha Kyung (Park Min Young) merupakan seorang yang pandai dan seorang yang sangat rapi orangnya ,  sebelum membuat sesuatu beliau akan membuat persedian terlebih dahulu.

Beliau melakukan segala-galanya mengikut buku dan cermat dalam memisahkan kehidupan peribadi dan profesionalnya.

Disebabkan sikapnya yang dingin, dia mempunyai beberapa kawan di tempat kerja dan telah menjadi "orang luar dengan pilihan".

Lee Shi Woo (Song Kang) pula seorang yang semangat bebas yang sentiasa berfikir di luar kotak dan semestinya kacak.

Walaupun dia boleh kelihatan kekok, dia mempunyai IQ yang mengagumkan iaitu 150 dan mampu mencapai apa-apa sahaja setelah dia menetapkan fikirannya untuk itu.

Walau bagaimanapun, di sebalik kecerdasan dan kebolehannya, apa yang dia pedulikan adalah cuaca.

Han Ki Joon (Yoon Park) pula seorang yang watak kacak  serta cepat tangkap situasi dan cerdik dengan lidah perak.

Menggunakan kuasa pujukannya yang hebat, Han Ki Joon akhirnya dipantau oleh pejabat jurucakap selepas bergelut pada hari-hari awal kerjayanya di perkhidmatan itu.

Namun, kerana dia telah menjalani seluruh hidupnya sebagai pelajar contoh, dia menghadapi kesukaran untuk menghadapi kegagalan.

 

Chae Yoo Jin (Yura) pula seorang wartawan cuaca harian biarpun dia memasuki pekerjaannya dengan impian tinggi untuk berita tergempar, pengalaman menarik dan laporan di tapak,

 Chae Yoo Jin akhirnya ditugaskan untuk "pasukan cuaca dan gaya hidup." Walaupun pada mulanya dia kecewa dengan tugasan itu, dia akhirnya mula menyukai pekerjaannya.

 

PROFIL PENUH DRAMA FORESCASTING LOVE AND WEATHER 2022~

Drama gandingan pelakon yang terbaik ini diberi tajuk Office Romance Cruelty , serta tajuk lainnya adalah Weather People.

Sebutan tajuk di dalam bahasa Korea adalah Gisangchung Saramdeul: Sanaeyeonae Janhoksa Pyeon (기상청 사람들: 사내연 잔혹사 )

Drama ini diarahkan oleh pengarah hebat Cha Young Hoon yang mana beliau merupakan pengarah drama hit di Korea.

Antara drama arahan beliau adalah When The Camellia Blooms yang ditayangkan di KBS pada tahun 2019 yang mengangkat pelakon Gong Hyo Jin pemenang grand prizes.

Drama arahan beliau yang lain adalah Are You Human? yang dibintangi oleh pelakon kacak Seo Kang Joon dan kakak kepada TWICE Jeongyeon iaitu Gong Seung Yeon.

Becky’s Back , Don’t Look Back : The Legend Of Orpheus dan Bridal Mask merupakan drama arahan beliau manakala penulis untuk drama ini adalah Sun Young.

Office Romance Cruelty ini akan ditayangkan bermulan 12 February sehingga 3 April dan ditayangkan pada setiap hari Sabtu dan Ahad.

Keseluruhan drama ini ada 16 episod  serta ditayangkan selama satu jam untuk satu episode.

Tema drama Office adalah romance , drama serta melodrama dan bakal ditayangkan di saluran JTBC.

 

BARISAN PELAKON YANG MEMBARISI DRAMA FORESCASTING LOVE AND WEATHER 2022~

Drama Office Romance Cruelty ini menampilkan gandingan pelakon yang mantap di mana pelakon kacak dan cantik bergabung di dalam drama ini.

Watak utama drama ini merupakan Park Min Young yang mana kita sedia tahu lakonan beliau sangat terbaik ditambah dengan muka beliau yang cantik , beliau membawa watak Jin Ha Kyung.

Pelakon tampan dan kacak Song Kang yang merupakan pelakon lelaki yang sedang meningkat naik dan mempunyai popularity yang sangat hebat ini membawa watak Lee Shi Woo.

Pelakon kacak dan juga popular Yoon Park turut sama membintangi drama ini dengan membawa watak Han Ki Joon , lakonan beliau sentiasa mendapat pujian.

Watak seterusnya adalah Chae Yoo Jin yang watak ini dibawa oleh Yura dari kumpula Girl’s Day , lakonan beliau juga semakin diberi perhatian

Pelakon senior dan hebat Kim Mi Kyung membawa watak Bae Su Ja yang merupakan ibu kepada  Jin Ha Kyung.

Sementara itu, pelakon cantik manis Jung Woon Sun membawa watak adik/ kakak kepada Jin Ha Kyung yang namanya adlah Jin Tae Kyung.

Watak lain yang membarisi drama ini adalah Oh Myung Joo yang dibawa oleh pelakon cantik Yoon Sa Bong.

Pelakon lain yang turut berlakon di dalam drama ini adalah  Yoo Ji In , Bae Myung Jin dan Moon Tae Yu yang watak mereka masih belum diketahui.

KOMEN-KOMEN MENGENAI DRAMA FORESCASTING LOVE AND WEATHER 2022~

Biarpun drama ini belum ditayangkan namun drama ini sudah menjadi sebutan setelah barisan pelakon drama ini telah dikeluarkan.

Antara komen – komennya adalah setelah teaser dikeluarkan , salah satu komen adalah akhirnya teaser keluar.

Dah lama tunggu drama ni. Tidak sabar untuk melihat ratu Min Young di skrin sekali lagi. Park Min Young unnie bergaduh!! Kami sangat sayangkan awak.

Biarpun masih tidak tahu jalan cerita sebenar , plotnya benar-benar kabur untuk melihat betapa menariknya ia tetapi memandangkan Minyoung ada di sini,

saya percaya bahawa ini akan berbaloi untuk ditonton. Lakonannya begitu natural dan dramanya sentiasa mesti ditonton. Nantikan ini !

Komen mengenai watak utama Park Min Young , saya telah menunggu dengan sabar tetapi juga tidak sabar untuk drama lain dengan Park Min-Young di dalamnya.

Dia adalah salah seorang pelakon kegemaran saya! Dia seorang penghibur yang cemerlang dan saya tidak sabar!

Saya akan menonton apa sahaja yang mengandungi Park Min Young. Dia hanya membuat setiap drama bernilai menonton. Semua pasukan Pentadbiran Metrologi terbaik!

Apa sahaja yang disentuh Park Min Young bertukar menjadi emas. Semoga drama ini juga mendapat sambutan hebat. Sangat menyayangi PMY dan akan menontonnya untuknya.

Gandingan dua figura tampan dan cantik menarik ramai orang untuk melihat drama ini , Sangat teruja untuk yang ini. Park Min Young tidak pernah gagal mencipta sihir pada skrin.

Berharap Song Kang akan sepadan dengan tahap lakonannya.

Tak sabar nak tunggu chemistry Park Min Young dan Song Kang. Dan seorang lagi Yoon Park sebagai pendahulu kedua?

Suka pelakon. Semoga Song Kang akan menyamai tahap lakonan Park Min-Young. PMY adalah ratu kimia. Berharap untuk melihat chemistry dalam drama ini juga. Fighthing!!




KATA-KATA AKHIR

Drama ini bakal ditayangkan tidak lama lagi , korang jangan lupa tonton dari episode pertama sampai akhir taw sebab gandingan pelakon ini sangat rare .

Pasti drama ini akan menjadi drama hit untuk tahun 2022, korang yang tak sabar nak tengok drama ini , komen la dekat bawa pandangan korang mengenai gandingan pelakon drama ini.

Selamat menonton korang semua !!!

 

 

Post a Comment

Previous Post Next Post