Biodata Sherry Alhadad Pengacara Big Stage 2022. Rancangan menjadi sebutan dan kegilaan di Malaysia sekarang ini adalah Big Stage 2022 sedang berada di peringkat suku akhir. Rancang Big Stage 2022 ini ditayangkan bermula sejak awal tahun ini menjadi rancangan yang banyak ditonton oleh orang Malaysia. Hari ini nak kongsi dekat ampa mengenai salah seorang yang menaikkan big stage iaitu biodata sherry alhadad pengacara big stage 2022.

Biodata Sherry Alhadad Pengacara Big Stage 2022


BIODATA PENUH SHERRY ALHADAD ~~

Nama sebenar Sherry Alhadad adalah Shariffah Mariam Syed Abdullah Al Hadad , lahir pada 17 November 1984 di Sarawak, Malaysia.

Sherry Alhadad merupakan bekas pelajar Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan dan merupakan pemegang Ijazah Seni Persembahan Teater.

Beliau merupakan seorang yang sangat multi-talented apabila boleh berlakon , mengacara dan juga melawak.

Sherry alhadad ini juga adalah mak cik kepada pelawak terkenal Sharifah Shahirah dan Sharifah Sakinah.

Arwah bapa Sherry adalah dari Terengganu dan ibunya adalah Sarawak dan beliau tinggal di Selangor.

Beliau juga sekarang merupakan tutor di tempat beliau belajar iaitu ASWARA.

NAMA SHERRY ALHADAD MULA MENJADI SEBUTAN APABILA~~


Sherry memulakan karier lakonan beliau dengan menjadi pelakon teater yang bertajuk Atap Genting Atap Rumbia yang merupakan arahan Marlia Musa.

Beliau banyak menjadi membintangi teater-teater di awal kemunculan beliau , antara teater hit yang pernah beliau sertai adalah Mak Dara Nyonya pada tahun 2011.

Lakonan di kaca TV pertama beliau adalah telefilem hit Sutun 2 pada tahun 2006 dan seterusnya pada 2008 iaitu perampas.

BERGELAR PENGACARA HEBAT MALAYSIA~~

Nama Sherry Alhadad mula dikenali apabila Sherry bersama kawan baik beliau iaitu Zulin Aziz terpilih untuk menjadi pengacara untuk anugerah Drama Festival Kuala Lumpur 2014.

Selepas itu, Sherry dan Zulin ditawarkan menjadi pengacara Melodi pada tahun 2015 bersama Awal Ashaari. 

Pada 2018, rancangan Big Stage mengumumkan dua pengacara untuk rancangan itu iaitu Sherry Al Hadad dan Alif Satar.

Bermula dari musim pertama sehingga musim keempat Sherry dan Alif Satar diberi kepercayaan mengemudi rancangan ini. 

Sherry Alhadad juga diberikan kepercayaan untuk menjadi pengacara solo di dalam rancangan terbaru Astro iaitu All Together Now Malaysia.

FOLLOW OFFICIAL MEDIA SOSIAL SHERRY ALHADAD~~

Korang jangan lupa follow instagram official Sheryy Alhadad disini >> @sherry_alhadad , beliau memilik 1.3 juta pengikut di instagram ini.

Dekat media sosial ini korang boleh tahu update terkini dari Sherry Alhadad dan juga beberapa content-content kelakar dari beliau.

Ok lah , korang teruskan support karier Sherry Alhadad taw korang !!! Selamat maju jaya untuk semua bidang yang diceburi Sherry!!!

Post a Comment

Previous Post Next Post