Kenali Faye Kusairi Pelakon Wanita Malaysia. Peminat setia drama bersiri fenomena Malaysia 7 hari mencintaiku pastinya sangat kenalkan dengan orang ini. Bermula dari musim pertama sehingga 3 watak Syakila sangat dikenali oleh penonton drama ini. Jadi mari kita kenali beliau iaitu faye kusairi pelakon 7 hari mencintaiku 3.

Kenali Faye Kusairi Pelakon 7 Hari Mencintaiku 3

Nama Ila sudah sangat sinonim dengan drama 7 hari mencintaiku , bermula dengan peminat fanatik Khuzairi selepas itu , yang suka pukul Kenik musim kedua dan kini nak Helmi balik.

Pelbagai karakter yang dibawa oleh Ila dalam drama 7 hari mencintaiku tapi hari ini tak maw share pasai Ila tapi nak kongsi dekat ampa pasal Faye Kusairi.


BIODATA FAYE KUSAIRI PELAKON 7 HARI MENCINTAIKU 3 ~~

Nama sebenar Faye Kusairi adalah Dayangku Faratiwan Adnil Awang Kusairi , lahir pada 19 June 1987 dan beliau berumur 35 pada tahun 2022.

Menggunakan nama stage Faye Kusairi , beliau berasal dari Miri, Sarawak Negeri Bumi Kenyalang , faye merupakan seorang model dan pelakon.

Faye Kusairi merupakan isteri kepada Azmi Hatta yang merupakan pengarah drama Melayu.

PERMULAAN KARIER LAKONAN FAYE KUSAIRI~~

Korang yang mana peminat mania drama -drama Malaysia mesti tahukan nama faye kusairi terkenal pada waktu bila?

Ya betul tu, nama Faye Kusairi menjadi sebutan pada 2014 apabila lakonan beliau bersama Zul Arifin dalam Istakarah Cinta ditayangkan.

Di dalam drama itu , Faye menjadi watak utama bersama Zul Arifin dan drama itu merupakan salah satu drama popular TV3.


Faye memulakan karier lakonan beliau pada tahun 2013 apabila beliau membintangi filem Cinderella yang diterajui oleh Fizo Omar dan Nelydia Senrose.

Tahun yang sama juga beliau membintangi drama Ammara Batriya yang ditayangkan di TV3, beliau membintangi drama Cinderella apabila pelakon lagenda Umie Aida meminta beliau pergi iv.

2014 beliau membintangi banyak drama selain Istikarah Cinta , beliay turut membintangi drama Misiku Kuza 2, Aku Isterinya dan Tanah Kubur episod 13.

Tahun 2016 sekali lagi nama beliau menjadi sebutan apabila drama hit 7 hari Mencintaiku ditayangkan dan lakonan antagonis beliau mendapat pujian.

FOLLOW MEDIA SOSIAL OFFICIAL FAYE KUSAIRI ~~

Kalau dalam 7 hari mencintaiku 3 , korang mesti tak sukakan tapi xpa lah drama ja, jangan lupa follow beliau di instagram beliau di >> @fayekusairi

Setakat Apil 2022 beliau memiliki lebih 460k pengikut korang boleh follow beliau di sana untuk melihat aktivti lakonan beliau.

Teruskan support lakonan Faye Kusairi ok semua !

Post a Comment

Previous Post Next Post