Profil dan Biodata Kumpulan V.E. Peserta Gegar Vaganza 9. Gegar Vaganza merupakan rancangan nyanyian yang menggembalikan kembali penyanyi lagenda yang pernah popular pada satu ketika dulu. Gegar Vaganza telah masuk musim ke 9, sepanjang musim berjalan beberapa kumpulan lagenda yang dahulu popular kembali menghiburkan peminat kembali. Gegar Vaganza kali ini disertai kumpulan v.e., jom kita tengok profil dan biodata kumpulan v.e. peserta gegar vaganza 9.

Profil dan Biodata Kumpulan V.E. Peserta Gegar Vaganza 9

Selepas 13 tahun, Kumpulan V.E. muncul semula di dalam Gegar Vaganza 9 dengan empat orang ahli yang merupakan penyanyi RnB.

Kumpulan V.E. memulakan karier mereka pada 1997 dengan 3 orang ahli masih lagi belajar pada ketika itu.

Ahli kumpulan V.E. terdiri dari Charma, Zaf, Adeep dan Hakim , ahli terdahulu adalah Damian Mikael Seet, Shahrin Azmir dan Abdullah bin Ahmad.

Maksud nama V.E.adalah Voices of Euphonious , tahun 2021 , V.E muncul dengan V.E.2021 dengan empat orang ahli berbanding sebelum ini 5 orang.

Nama sebenar ahli kumpulan Adeep adalah Abdul Mutalib Bin Nahar , beliau adalah seorang penyanyi dan pelakon.

Ahli kumpulan yang lama Zaf pula bernama Zafri bin Nazarudin manakala Cham pula nama penuh beliau adalah Charma Adizalilullah bin Abdul Khalil.

Nama penuh ahli terakhir adalah Hakim adalah Luqman Hakim Bin Ahamad Shaker.

Post a Comment

Previous Post Next Post