Sinopsis Tale Of The Nine Tailed 1938 Lakonan Lee Dong Wook. Drama terbaru yang sedang mendapat rating terbanyak di Korea Selatan adalah drama Tale Of The Nine Tailed 1938. Drama yang diterajui oleh pelakon popular Lee Dong Wook dan pelakon cantik Kim So Yeon. Jom kita baca sinopsis drama ini dibawah.

Sinopsis Tale Of The Nine Tailed 1938 Lakonan Lee Dong Wook


Lee Dong Wook terkenal dengan drama Goblin manakala Kim So Yeon pula terkenal dengan drama Penthouse, gandingan mereka di dalam drama tale of the nine tailed 1938 ini berjaya menarik perhatian peminat drama Korea.


SINOPSIS TALE OF THE NINE TAILED 1938 (2023)~~

Mengisahkan tentang Lee Yeon (Lee Dong-Wook) terlibat dalam kes yang tidak dijangka yang membawanya untuk kembali ke masa lalu ke tahun 1938. 

Di sana, Lee Yeon bertemu dengan Ryu Hong-Joo (Kim So-Yeon) sekali lagi. Dia pernah menjadi penjaga gunung di barat, tetapi pada tahun 1938 dia adalah pemilik restoran mewah terbaik Myoyeongak di ibu kota Gyeongseong. 

Apabila Ryu Hong-Joo bertemu Lee Yeon buat kali pertama, dia terpesona dengannya, tetapi dia tidak dapat memilikinya. 

Kini, dia bertemu dengannya lagi dan dia berasa teruja. Lee Yeon juga bertemu dengan adik lelakinya Lee Rang.

Sementara itu, Cheon Mu-Young (Ryoo Kyung-Soo) pernah menjadi roh penjaga gunung di timur dan dia pernah berkawan dengan Lee Yeon dan Ryu Hong-Joo. 

Satu kes menyebabkan Cheon Mu-Young bermusuhan dengannya. Lee Yeon bergelut untuk kembali ke zaman sekarang di mana orang yang disayanginya tinggal.

PROFIL DRAMA TALE OF THE NINE TAILED 1938~~

Drama ini mula ditayangkan pada 6 may yang lalu dan dijangka akan berakhir pada 11 jun ini dengan jumlah keseluruhan 12 episod.

Tayangan drama ini di saluran TvN dan TVING pada setiap sabtu dan ahad pada jam 9.20 malam.

Untuk yang luar Korea boleh layan drama ini di sini >> Tale of the Nine Tailed 1938

Teruskan support drama ini dan jangan miss satu episod pon ok semua~

Post a Comment

Previous Post Next Post