SINOPSIS DRAMA “SECRET ROYAL INSPECTOR & JOY ". Dramaterbaru TnN 2021  iaitu drama “Secret Royal & Inspector Joy” merupakan drama sejarah yang dilakonkan oleh dua tonggak utama yang cukup popular iaitu 2PM Taecyeon dan Kim Hye Yoon. “Secret Royal & Inspector Joy” adalah drama yang menggantikan drama High Class yang baru sahaja tamat pada awal bulan november. Drama “Secret Royal & Inspector Joy” adalah drama yang bergenre comedy dan ini merupakan gandingan pertama kali di antara 2PM Taecyeon dan Kim Hye Yoon.

SINOPSIS DRAMA “SECRET ROYAL INSPECTOR & JOY "




Gandingan kedua-dua ini pastinya mengeletek hati kita semua, jom kita baca full synopsis drama “Secret Royal & Inspector Joy” di bawah.

SINOPSIS DRAMA “SECRET ROYAL INSPECTOR & JOY "

Mengisahkan tentang impian Ra Yi-Eon (TaecYeon) adalah untuk membeli restoran ladu kecil dan menjalankan perniagaan. 

Dia mahukan kehidupan yang mudah, tetapi dia cukup bijak untuk lulus peperiksaan negeri yang baru diambilnya. Beliau kini mula bekerja di Pejabat Penasihat Khas, yang merupakan kursus elit untuk berjaya sebagai pegawai kerajaan. 

Dia kemudiannya dilantik sebagai ejen rahsia diraja, di mana dia ditugaskan dengan misi rahsia. Ia adalah satu penghormatan besar untuk Ra Yi-Eon dan keluarganya bahawa dia kini menjadi ejen rahsia diraja. 

Di rumahnya, dia masih mengekalkan kehidupan yang santai dan dia tidak bekerja keras sebagai ejen rahsia diraja. Kehidupannya berubah apabila dia bertemu dengan Kim Jo-Yi (Kim Hye-Yoon).

Fikiran Kim Jo-Yi penuh dengan rasa ingin tahu. Dia juga mempunyai pemikiran yang progresif untuk tempoh Joseon, di mana dia berpendapat bercerai tidak mengapa. 

Dia berkahwin dengan suaminya tiga tahun lalu dan dia kini cuba menceraikannya. Suaminya ketagih judi dan anak mama. Suaminya juga enggan menceraikannya. 

Akhirnya, apabila Kim Jo-Yi hampir menamatkan prosedur perceraiannya, dia bertemu Ra Yi-Eon. Ejen Rahsia Diraja Ra Yi-Eon dan Kim Jo-Yi bekerjasama untuk menyelesaikan kes. Pelbagai kisah lucu yang terjadi di antara mereka berdua .. apakah yang terjadi? .

 

PROFIL DRAMA “Secret Royal & Inspector Joy"

DRAMA : “Secret Royal & Inspector Joy" / 어사와

NETWORK : TvN

PENGARAH : Yoo Jong-Sun

PENULIS : Lee Jae-Yoon

TARIKH RELEASE : November 8 - December 28, 2021

MASA TAYANGAN : ISNIN & SELASA / 22:30

EPISOD : 16

SEBUTAN KOREA : Eosawa Joyi

Untuk info korang, Taecyeon debut pada tahun 2008 dengan boy group 2PM , 2PM antara boy group yang cukup popular sejak 2008 sehingga sekarang apabila lagu “My House “ dari mereka menjadi viral.

Kumpulan 2PM antara kumpulan yang mana ahli-ahlinya semua berbakat dalam lakonan dan lakonan mereka sering mendapat pujian.

Taecyeon mula debut sebagai pelakon dalam drama “Cinderella's Sister” pada tahun 2010 , dan selepas itu beliau banyak menjadi watak utama di dalam drama dan filem.

Kim Hye Yoon pula merupakan pelakon yang sedang meningkat naik apabila lakonan beliau dalam drama hit “Sky Castle” mendapat pujian.

Selepas drama Sky Castle , beliau membintangi drama “Extraordinary You” sebagai watak utama dan sekali lagi drama ini menjadi drama popular dan namanya menjadi sebutan.

Pada 2019 merupakan tahun kebangkitan beliau dan beliau banyak memenangi anugerah-anugerah atas lakonan mantap beliau.

Kim Hye Yoon debut pada tahun 2013 sebagai watak pembantu dalam draman KBS2 tv novel “Samsaengi”.

Lakonan Kim Hye Yoon sebagai Kim Joy I dan Taecyeon sebagai Ra Ian perlu ditonton taw sebab pelbagai kisah yang melucukan dalam drama ini.

PELAKON-PELAKON DRAMA “SECRET ROYAL INSPECTOR & JOY”

Dalam drama ini, Taecyeon berlakon sebagai Ra Yi Eon manakala Kim Hye Yoon sebagai Kim Jo Yi.Pelakon Min Jin Woong sebagai Yook Chil dan  Park Kang Sub sebagai Goo Pal.

Selain itu, kita ada pelakon Choi Tae Hwan melakonkan sebagai Park Do Soo dan juga pelakon Cha Yub sebagai Hong Seok Ki.

Pelakon hebat Lee Jae Kyoon sebagai Park Tae Soo  dan juga Kim Hyun Joon sebagai Ji Maeng Soo.

 Dalam drama ini turut dilakonkan oleh Park Shin Ah sebagai Kang Han Ki dan pelakon Jung Bo Suk pula sebagai Chief State Park Seung. 

Kemudian, Raja di dalam drama ini dilakonkan oleh Jo Kwan Woo manakala Putera Raja dilakonkan oleh Lee Joon Hyuk .

Pelakon Yang Hee Kyeong sebagai Madam Jo , Bae Jong Ok melakonkan sebagai Deok Bong , Ha Seung Jin sebagai Ba Hwe dan Ra Yi Eon semasa kecil dilakonkan oleh pelakon cilik Jang Jae Ha.

 

REVIEW DRAMA “SECRET ROYAL INSPECTOR & JOY”

Drama ini baru sahaja ditayangkan so korang yang masih tak sure nak tengok ke tidak drama ini boleh baca review dari yang dah layan drama ni. Antaranya adalah “Ia sangat menyeronokkan. Saya benar-benar mengesyorkan ini kepada semua orang dan saya fikir ia patut mendapat kedudukan yang lebih tinggi.” 

“Sungguh drama yang menyegarkan!! Kisah jenayah yang sangat lucu, menyeronokkan, watak yang sangat menarik. Saya menantikan episod seterusnya!!!” 

“Episod 4 juga menakjubkan, saya akan berikan Goopal tepukan kerana membuat saya ketawa!!! Dan detik penjahat bersama joyi adalah sangat tegang yang menunjukkan betapa hebatnya lakonan mereka. Mereka kelihatan baik bersama-sama. Hahhhaha”.

“Cerita yang menarik, unik, ringan dan comel. Barisan pelakon sangat sesuai dengan peranan mereka.” 

“Wah kelakar dan saya akan katakan ia seperti tema lagu cinta saya satu-satunya tempat humor+politik bertemu. Jika anda agak tidak suka genre seperti ini mungkin bukan untuk anda tetapi bagi saya, ia cukup lucu untuk membuat saya ketawa dengan rakan sebilik saya” 

“OH TUHAN!!!!!! Tidak boleh berhenti meletakkan pantat saya. Walaupun ini adalah drama sejarah tentang zaman Joseon, ia sangat berbeza daripada yang lain kerana ia sebenarnya lucu. 

Seperti saya telah menonton banyak drama sejarah dan ya ada yang mempunyai tahap komedi tertentu manakala yang lain tidak. tetapi ini hanya ketawa di bawah. 

Kerana tidak seperti drama lain yang berlatarkan tempoh masa ini, saya tidak fikir topik yang kita akan lihat dalam drama lain yang mempunyai berat yang berat dan membuat anda mendapat perhatian adalah terpakai untuk drama tertentu ini. 

Ya ep 1 berakhir dengan adegan kematian namun ia tidak membuatkan saya terdiam seperti orang lain. 

Saya suka pd-nim dan penulis benar-benar bertemakan komedi ringan. Lebih-lebih lagi dengan Ra Yi Eon secara terang-terangan enggan menunaikan tugas inspektornya namun rasa gatalnya untuk mengetahui apa yang sedang berlaku, 

responsnya terhadap situasi dalam drama itu benar-benar membuatkan saya ketawa dan menikmatinya.”  dan 

“Episod 3 adalah lucu apabila Joyi cuba mencapai pisau Ra yi dan mukanya lol”.

Setakat episode awal drama SECRET ROYAL INSPECTOR & JOY ini mendapat pujian kerana kelakar dan pelakon-pelakon melakonkan watak mereka dengan menjadi so korang yang belum layan drama ini jom layan.

Banyak scene-scene yang kelakar dalam mereka nak selesaikan misi dalam drama ini , sangat tak rugi untuk korang layan drama ini. 

Korang yang mana tengah layan drama ni share la pandangan korang mengenai drama ini dekat bahagian komen bawah. Drama ini adalah 16 episod dan akan tamat pada hujung bulan 12. Jangan lupa taw layan drama “Secret Royal Inspector & Joy” taw.

 

Post a Comment

Previous Post Next Post