Drama Through The Darkness Lakonan Kim Nam Gil. Drama terbaru pelakon kacak Kim Nam Gil untuk tahun 2022 baru sahaja ditayangkan. Drama Through The Darkness merupakan drama yang disiarkan di saluran SBS mengantikan drama Now, We Are Breaking UpThrough The Darkness ini merupakan drama yang diadaptasi dari novel fiction “Akui Maeumeul Ilneun Jadeul” yang release pada tahun 2018.


Drama Through The Darkness Lakonan Kim Nam Gil



Drama ini berkonsepkan jenayah , misteri dan thriller, jom baca serba sedikit mengenai drama Through The Darkness.

Jalan Ceritanya Menarik, Ini SINOPSIS PENUH DRAMA THROUGH THE DARKNESS 2022~~

Drama ini mengisahkan di Seoul, Korea Selatan, pada 1990-an, negara itu dilanda ketakutan selepas beberapa siri pembunuhan kejam melanda hati rakyatnya.

Seorang tokoh misteri yang dikenali sebagai Red Hat telah mengintai jalanan, mengikut wanita, mengganas mereka, dan kemudian membunuh

 mereka dalam serangan yang nampaknya tidak bermotif.

Polis bingung - pembunuh nampaknya menyerang secara rawak maka mereka berjuang untuk memahami kes ini bila pembunuh ini akan menyerang seterusnya

 dan mengapa pembunuhan itu berlaku dan Setelah mendengar tentang cara FBI Amerika menggunakan pemprofil jenayah untuk membina "profil" pembunuh dalam kes sedemikian,

ketua pasukan Analisis Tingkah Laku Jenayah Gook Young Soo (Jin Seon Kyu) beralih kepada Song Ha Young, sebuah pasukan yang pendiam, pendiam, tetapi mempunyai persepsi yang luar biasa.

ahli untuk mendapatkan bantuan. Gook Young Soo berpendapat bahawa menggunakan kaedah

baharu ini, polis mungkin mempunyai peluang untuk mengenal pasti pembunuh - dan menghentikan pembunuhan itu.

Tetapi polis - termasuk pakar pembunuhan Yoon Tae Goo (Kim So Jin) kini berada di wilayah yang belum dipetakan sama sekali.

 Adakah pendekatan baru radikal mereka untuk memerangi jenayah akan berkesan?

Song Ha-Young (Kim Nam-Gil) ialah seorang pembuat profil jenayah. Dia tenang dan mempunyai karisma. Dia menggali kes dan melihat secara mendalam ke dalam fikiran manusia.

Dan adakah Song Ha Young(Kim Nam Gil) benar-benar mempunyai kemahiran yang diperlukan untuk menjejaki pembunuh kejam ini?

 

PROFIL PENUH DRAMA THROUGH THE DARKNESS 2022~

Drama Through The Darkness ini mempunyai tajuk lain iaitu  Those Who Read the Minds of Evil , Those Who Read Hearts of Evil , Inside Criminal Minds manakala untuk tulisan korea ,

drama ini disebut  Akui Maeumeul Ilneun Jadeul (악의 마음을 읽는 ) .

Pengarah Park Bo Ram merupakan pengarah untuk drama Through The Darkness ini , beliau merupakan seorang pengarah yang sangat hebat.

Penulis novel nonfiction ini adalah Kwon II Yong bersama Go Na Moo manakala penulis untuk drama ini adalah Penulis Seol Yi Na.

Drama ini bakal ditayangkan pada 14 January ini dan bakal berakhir pada 19 Februari tahun ini juga serta ditayangkan di saluran SBS.

Ditayangkan selama 1 jam 10 minit untuk setiap episode , pada setiap hari Jumaat dan Sabtu pada jam 10 malam KST.

Untuk info korang , secara keseluruhan drama ini mempunyai hanya 12 episod dan ditayangkan bagi mengantikan drama Song Hye Kyo yang baru sahaja tamat iaitu Now, We Are Breaking Up.

 

PELAKON – PELAKON DRAMA THROUGH THE DARKNESS 2022~

Drama yang berkisarkan tentang jenayah pastinya akan melibatkan unit bahagian jenayah di Korea Selatan.

Untuk Pasukan Analisis Tingkah Laku Jenayah dianggotai oleh 3 orang iaitu watak utama Kim Nam Gil yang membawa watak Song Ha Young yang mempunyai keistimewaan yang orang lain tiada.

Selain itu, Watak Kook Young So di dalam pasukan analisis tingkah laku jenayah ini dibawa oleh pelakon hebat Jin Sun Kyu.

Pelakon lelaki yang meningkat naik Ryeon Un turut sama berada di dalam pasukan ini dan wataknya adalah bernama Jung Woo Joo.

Watak utama yang lain berada di dalam Unit Siasatan Wilayah Seksyen 1 Pasukan 1 yang mana unit berlainan dengan Song Ha Young.

Di dalam unit siasatan wilayah seksyen 1 ini , ahlinya merupakan watak utama iaitu pelakon cantik Kim So Jin yang membawa watak Yoon Tae Goo.

Bersama-sama Yoon Tae Goo di dalam unit siasatan ini , ahli lain adalah pelakon senior Lee Dae Yeon yang membawa watak Baek Joon Sik.

Pelakon yang hebat membawa watak kelakar dan serius Kim Won Hae turut sama membintangi drama ini sebagai yang bernama Heo Gil Pyo.

Pelakon kacak Jung Soon Won bakal membawa watak sebagai Nam II Young di dalam Unit siasatana wilayah seksyen 1.

Pelakon cantik Kong Seong Ha turut sama membarisi drama ini sebagai watak Choi Yoon Ji manakala pelakon senior Kim Hye Ok membawa watak Park Young Shin.

 

PERWATAKAN WATAK DI DALAM DRAMA THROUGH THE DARKNESS 2022~~


Watak Song Ha Young adalah pemprofil pasukan Analisis Tingkah Laku Jenayah di bahagian Siasatan Saintifik Agensi Polis Metropolitan Seoul (SMPA).

Jung Woo Joo yang dilakonkan oleh Ryeo Un adalah orang yang memberikan maklumat dan menganalisis pelbagai data kejadian.

Dia kemudiannya menyertai pasukan Ha-young dan Young-soo.

Watak Yoon Tae Goo adalah ketua pasukan Unit Penyiasatan Mudah Alih di SMPA manakala Jin Sun Kyu akan berperanan sebagai rakan dan rakan sekerjanya Guk Young Soo, yang pada asalnya

membawanya ke dalam pasukan. Kim So Jin akan memainkan watak Yoon Tae Goo, ketua pasukan

Unit Penyiasatan Bergerak di Agensi Polis Metropolitan Seoul, yang nalurinya yang tajam telah menjadikannya legenda di kalangan polis.

 

REVIEW SERTA KOMEN-KOMEN MENGENAI DRAMA THROUGH THE DARKNESS 2022~~

Drama ini ditayankan pada hari ini , jadi jom kita baca komen-komen dan review dari orang ramai jadi jom kita baca komen mereka.

Drama dari novel , Wah memang berdasarkan novel. Memandangkan novel ini benar-benar ditulis oleh profiler penjenayah, saya tidak sabar menunggu ceritanya. Saya kenal kwon il yong nim, dia

memang terkenal kerana menangkap pembunuh bersiri. Tak sabar! Saya juga rasa kim nam gil sesuai untuk peranan ini.

Adakah barisan pelakon ini terbaik , Kim Nam-Gil dengan Jin Sun-Kyu? SBS barisan itu Kuat. Kedua-duanya tidak pernah mengecewakan apabila melibatkan genre aksi dan jenayah.

Kim Nam Gil ialah seorang pelakon yang cemerlang dan Ryeon Eun ialah seorang pelakon yang menjanjikan. Ceritanya mesti tonton.

Kim Nam Gill, seorang pelakon berpengalaman dan saya suka projek yang dia pilih untuk muncul. Mereka benar-benar karya agung. Dan saya tidak sabar untuk menonton Through the Darkness :)

Mindhunter versi Korea, Drama ini berdasarkan buku bukan fiksyen 2018 dengan tajuk yang sama

yang ditulis bersama oleh profil penjenayah pertama Korea Kwon Il Yong dan Ko Na Mu, yang mengisahkan pengalaman lapangan Kwon.

 



AKHIR KATA ~

Drama ini baru sahaja ditayangkan , korang jangan lupa layan taw sebab drama ini menfokuskan pada jenayah yang simple dan jenayah yang berat.

Ketiga-tiga tunggak utama Kim Nam Gil , Jin Sun Kyu dan Kim So Jin pastinya membuatkan malam Jumaat dan Sabtu korang tidak bosan.

Jangan lupa layan taw , selamat menonton.


Post a Comment

Previous Post Next Post