Biodata Kim Tae Ri , Pelakon Twenty Five Twenty One. Hai, hari ini kita nak ampa mengenai pelakon drama twenty five , twenty one yang sedang ditayangkan. Drama Twenty Five,Twenty One ini diterajui oleh Nam Joo Hyuk dan Kim Tae Ri, jom baca biodata Kim Tae Ri.

Biodata Kim Tae Ri , Pelakon Twenty Five , Twenty One


Kim Tae Ri yang mula berjinak-jinak dalam bidang hiburan bermula seawall tahun 2012 namun dikenali dengan drama hit Mr Sunshine pada tahun 2018.

 

BIODATA KIM TAE RI , PELAKON TWENTY FIVE , TWENTY ONE~

Nama sebenar beliau sama seperti nama stage beliau iaitu Kim Tae Ri , lahir pada 24 April 1990 di Seoul, South Korea.

Kim Tae Ri merupakan bekas pelajar sekolah menengah youngshin nursing bussines dan beliau juga alumni dari Kyung He University dalam jurusan Komunikasi dan Journalism.

Tinggi Kim Tae Ri adalah 166 cm dan beratnya adalah 46 kg , jenis darah beliau adalah B.

Kim Tae Ri sangat meminati kucing , beliau juga sangat menyukai melukis tetapi beliau mengatakan tidak suka memasak.

 MINAT JADI PELAKON WAKTU TAHUN KEDUA DI UNIVERSITY~~

Kim Tae Ri mengatakan beliau meminati untuk menjadi pelakon ketika beliau berada di university dan berada di tahun kedua.

Selepas graduate beliau menjadi ahli teknikal dalam sebuah teater di Daehakro , ini merupakan detik-detik untuk beliau mencapai cita-cita menjadi pelakon.

Kim Tae Ri berada di peringkat “stanby” untuk produksi Spoonface Steinberg pada tahun 2012 tapi beliau tidak dapat perform diatas pentas, beliau sebagai backup.

Tahun yang sama , beliau menerima tawaran untuk membintangi filem pendek yang ditayangkan di Festival Filem Seoul Independent pada 2015 dan filem pendek ini bertajuk Moo Young.

Tahun 2014, beliau menandatangani kontrak dengan J-Wide Company.

DEBUT YANG BERJAYA UNTUK KIM TAE RI?

Selepas menandatangani kontrak bersama J-Wide Company beliau memulakan karier sebagai artis , modal dan pelakon.

Di awal , beliau menerima banyak tawaran Komersial TV dan pada tahun 2016 tahun official beliau debut sebagai pelakon drama dan filem.

Job pertama yang diterima adalah pelakon filem , beliau membintang filem The Handmaiden yang mana filem ini membuatkan nama beliau menjadi popular dan viral.

 

Post a Comment

Previous Post Next Post