Biodata Tuah Adzmi Big Stage 4. Big Stage 4 kali ini semakin hari semakin mendapat sambutan di seluruh Malaysia. Tidak hanya peserta namun juri serta pengacara Big Stage menjadi viral dan mendapat perhatian dari netizen. Hari ini kita nak share dekat ampa mengenai salah seorang peserta big stage 4, ampa boleh tengok biodata tuah adzmi dekat bawah.

Biodata Tuah Adzmi Big Stage 4


Tuah Adzmi merupakan salah seorang peserta Big Stage Musim 4 , beliau bersama 11 orang peserta lagi sedang bertanding untuk minggu ke 3.

Jom kita kenali Tuah Adzmi , mesti korang nak taw nama sebenar, umur Tuah Adzmi kan so baca di bawah.

 

BIODATA TUAH ADZMI BIG STAGE 4~~

Nama sebenar beliau adalah Arumi Nafis Mohd Adzmi , menggunakan nama Tuah Adzmi untuk nama stage beliau sebagai penyanyi.

Tuah Adzmi lahir pada 7 September 1998 dan kini beliau berumur 24 tahun (2022) , lahir di Ampang , Selangorr.

Beliau merupakan seorang penyanyi dan juga composer dan genre dia adalah pop dan balada.

Tuah Adzmi merupakan anak tunggal dan beliau tinggal bersama ibu beliau , bapa beliau meninggal dunia ketika beliau masih kecil.

 

PERMULAAN KARIER NYANYIAN TUAD ADZMI ~~

Tuah Adzmi memulakan karier nyanyiannya apabila memuat naik rakaman beliau menyanyi di youtube pada ketika beliau di Tingkatan 3.

Di Youtube beliau banyak memasukkan lagu-lagu saduran serta lagu-lagu yang di cover beliau , bakat beliau mulla dikenali.

Tahun 2020, beliau memasuki rancangan Vokal Mania terbitan TV3 yang turut sama disertai oleh rakan Big Stage seperti Aisha Retno , Danial Chuer dan banyak lagi.

 

LAGU PERTAMA BELIAU SETELAH MENJADI PENYANYI~~

Setiap penyanyi baru pastinya sangat mahukan lagu beliau sendiri dan lagu pertama sendiri pastinya sangat special untuk semua penyanyi.

Lagu pertama Tuah Adzmi adalah bertajuk Raja Di Hati yang dikeluarkan pada 2017 di bawah syarikat Hotsound Records.

Tahun 2018, beliau merelease satu lagi lagu yang bertajuk Air Mata Rindu , dengan lagu ini beliau mendapat sambutan yang baik.

Beliau mendapat tawaran kontrak bersama FMC Music , selepas mentandatangani kontrak bersama, Tuah Adzmi muncul dengan lagu berikutnya iaitu Insan Kau Cinta pada tahun 2019.

 

MEDIA SOSIAL OFFICIAL TUAH ADZMI~~

Mesti setelah lihat rancangan Big Stage 4 dua minggu ini korang terminat tanpa sengaja dekat Tuah Adzmi kan maklumlah comel dan handsome kan.

Korang kena follow media sosial beliau untuk lihat update terkini beliau dekat sni >> @officialtuah dekat sini banyak gambar serta promo mengenai beliau.

Jangan follow yang itu je, follow juga fanclub official Tuah Adzmi iaitu Tuah Adzmi Fantastic di >>@tuahadzmifantastic .

Dekat sini korang boleh tengok cara-cara nak mengundi Tuah Adzmi sekiranya beliau tercalon di mana-mana anugerah.

Teruskan juga tonton youtube lagu-lagu Tuah Adzmi untuk menambah view , lagu Insan Kau Cinta , Air Mata Rindu, Raja Di Hati dan banyak lagi.

Lagu Raja Di Hati ini merupakan lagu ciptaan sendiri Tuah Adzmi taw, terror dak dia boleh tengok dekat youtube personal beliau.

Korang teruskan support Tuah Adzmi yang sedang bertanding di Big Stage, komen yang baik-baik untuk beliau dan semua peserta ok.

Like dan follow media official Tuah Adzmi , teruskan semangat Tuah Adzmi dan semua peserta lain.

 

Post a Comment

Previous Post Next Post