Sinopsis Alchemy Of Souls 2 Lakonan Lee Jae Wook. Drama yang ditunggu-tunggu akhirnya telah tiba, setelah menjadi fenomena pada musim pertama drama Alchemy Of Souls kembali dengan musim kedua. Alchemy Of Souls musim pertama dibintangi oleh Lee Jae Wook dan Jung So Min, kembali untuk musim kedua dengan tajuk Alchemy of Souls Season 2: Light and Shadow (2022) , jom baca sinopsis alchemy of souls 2 lakonan lee jae wook.

Sinopsis Alchemy Of Souls 2 Lakonan Lee Jae Wook


Untuk musim ke 2 watak utama Jung Somin beralih kepada Go Yoon Jung yang membawa watak Naksu dan Jin Bun Yeon.

Lee Jae Wook masih lagi membawa watak kegilaan ramai wanita iaitu Jang Uk yang kacak.

SINOPSIS ALCHEMY OF SOULS 2 ~~

Mengisahkan tentang 3 tahun kemudian, di negara Daeho, Jang Uk (Lee Jae-Wook) menghabiskan hari-harinya yang sunyi memburu orang yang mengubah jiwa. 

Dia membawa batu ais dalam dirinya yang membolehkan dia dilahirkan semula. Di Jinyowon, Jin Bu-Yeon (Ko Yoon-Jung) telah kehilangan semua ingatan dan kuasa ketuhanannya.

 Dia dihidupkan semula 3 tahun lalu dengan bantuan Master Lee Cheol (Lim Chul-Soo). Jin Bu-Yeon kini disembunyikan di dalam bilik rahsia dalam Jinyowon.

Pada suatu petang, Jang Uk mengejar seorang pengalih jiwa yang berleluasa ke Jinyowon. Dia bertemu dengan Jin Bu-Yeon dan percaya dia adalah pendeta Jinyowon yang dipenjarakan. 

Sementara itu, ketua keluarga Jin Jin Ho-Gyeong (Park Eun-Hye) merancang untuk mengahwinkan anak sulungnya Jin Bu-Yeon dengan seseorang daripada Keluarga Seo. 

Dia juga akan menyimpannya di dalam bilik yang sama sepanjang hayatnya. Seo Yul (Minhyun) dan sepupunya Seo Yoon-O (Do Sang-Woo) mengembara dari Kubu Seoho yang jauh untuk majlis perkahwinan. 

Jin Bu-Yeon, ingin melihat sekilas kemungkinan bakal suaminya, melarikan diri dari biliknya untuk melihatnya di Chwiseonru. 

Dalam perjalanan ke sana, nasib Jin Bu-Yeon bertemu Jang Uk sekali lagi. Mereka berdua berkongsi sambungan dan juga mempunyai sesuatu yang boleh digunakan oleh orang lain. 

Dengan sesuka hati, Jin Bu-Yeon meminta Jang Uk untuk mengahwininya.

PROFIL DRAMA ALCHEMY OF SOULS 2 (2022)~~

Drama Alchemy Of Souls : Light and Shadow ini mula tayangan pada 10 December yang lalu di siaran TvN menggantikan drama hit Under The Queen's Umbrella.

Ditayangkan pada setiap hari Sabtu dan Ahad di Korea, kalau siapa2 yang nak tengok ada subtitle boleh tengok sini >> Alchemy Of Souls 2 SUB

Alchemy Of Souls 2 ditayangkan selama 1 jam 21 minit dan juga ditayangkan di Netflix, masih mengekalkan pelakon2 musim pertama.

Jangan lupa tengok sampai episod akhir ok yang dijangka pada 8 January 2023, yang mana tengah layan drama ini sila komen dibawah pandangan korang mengenai drama ini.

Selamat menonton semua ~~

Post a Comment

Previous Post Next Post